Jak biznes wykorzystuje informację naukową?

Justyna Trzeciakowska

Wiele z projektów infobrokerskich to analizy rynku wykonywane na potrzeby wniosków o dofinansowanie, najczęściej dla startup’ów. Jednym z kluczowych zasobów informacyjnych, w takich projektach są zasoby naukowe. Wciąż jednak takie treści i ich rola dla biznesu jest niedoceniana. Dlatego odczarowujemy mity i pokazujemy korzyści płynące z wykorzystania informacji naukowej w biznesie.

 

Informacja naukowa na start

Startupy, chcąc komercjalizować swoje pomysły na biznes, muszą udowodnić innowacyjność pomysłu i szansę na sukces na rynku. Oczywiście, zawsze nieocenione są badania realizowane na potencjalnych klientach, wypuszczenie MVP i analiza konkurencji. Konieczne jest jednak też zweryfikowanie, jakie innowacje pojawiają się w branży. Trzeba sprawdzić czy przypadkiem w mózgach naukowców nie zagościły już pomysły mogące okazać się substytutem dla naszego rozwiązania i utrudniające jego komercjalizację.

Właściwa identyfikacja niszy

Sam fakt, że w naszej branży działają podmioty, które świetnie sobie radzą i dysponują dużym potencjałem badawczo-rozwojowym nie oznacza jeszcze, że nie ma miejsca dla dopiero rozpoczynającego startupu. Aby jednak dobrze zdefiniować obszary, w których ten startup będzie mógł się rozwijać, konieczna będzie analiza projektów badawczych, w oparciu o m. in. zasoby naukowe dotyczące określonej branży.

Przestrzeń do współpracy

Aby robić innowacje i komercjalizować startupy trzeba dysponować zespołem. Okazuje się, że informacja naukowa, jeśli odpowiednio się ją wykorzysta, może być fenomenalnym sposobem na wynajdywanie osób, które chętnie dołączą do projektu, skonsultują go lub po prostu będą kibicować i informować swoje środowisko o pomyśle. Tyle tylko, że znalezienie takich osób nie zawsze odbywa się przy użyciu tych samych źródeł informacji, co w klasycznych rseearch’ach skoncentrowanych na biznesie od początku do końca.

Jakość przede wszystkim

Chcąc udokumentować sensowność działania startupu trzeba wykorzystać szereg źródeł informacji, które pomogą potwierdzić tezy stawiane we wnioskach projektowych. Zasoby o charakterze naukowym przychodzą z pomocą dając jednocześnie możliwość pracy na rzetelnych zasobach, o potwierdzonej jakości.

 

Więcej argumentów nie potrzeba. Research oparty o zasoby naukowe jest konieczny także w biznesie. Jeśli czujesz, że chcesz nauczyć się, jak w tym obszarze działać, możesz skorzystać z doświadczonego analityka, researchera – Marty Dzienkiewicz, która 25 i 26 marca poprowadzi praktyczne szkolenie z pozyskiwania informacji naukowej.