WHO IS WHO: Sue Rugge

Sue Rugge (1941-1999) – amerykańska infobrokerka powszechnie uważana za pionierkę niezależnego wyszukiwania i zarządzania informacją. Jej książka “The Information Broker’s Handbook” do dzisiaj jest traktowana jako doskonały poradnik dla początkujących brokerów informacji i każdego kto chce odnieść sukces w biznesie informacyjnym.

Rugge urodzona w Oakland, ukończyła liceum Burlingame w 1959 roku i rozpoczęła pracę w branży elektronicznej, w raczkującej w tamtych latach Dolinie Krzemowej. W 1971 roku była współwłaścicielką Information Unlimited – niezależnej firmy badawczej zajmującej się zbieraniem informacji na zlecenie. Kilka lat później utworzyła Information on Demand.

Pionierka
Było to całkowicie nowatorskie przedsięwzięcie. Firma zbierała informacje z niemal każdej dziedziny korzystając ze źródeł elektronicznych, wywiadów telefonicznych i baz bibliotecznych. Klientami firmy były takie koncerny jak np. IBM, Xerox, NASA- Ames, Procter and Gamble czy PG&E. Po kilku latach Information on Demand przyciągnęła uwagę brytyjskiego potentata mediowego, Roberta Maxwella, który nabył firmę od Rugge.

Przy sprzedaży firmy, Sue Rugge podpisała trzyletnią umowę o zakazie konkurencji, co mocno ograniczyło jej działalność w branży informacyjnej. Czas ten poświęciła swojej drugiej pasji – gościnności. Otworzyła Innkeeper’s Respite, przedsiębiorstwo oferujące pomoc zapracowanym właścicielom zajazdów i noclegów. Wraz z osiągnięciem sukcesu Rugge zatrudniła personel pomocniczy, któremu potem sprzedała firmę.

Po wygaśnięciu umowy o zakazie konkurencji Rugge powróciła do infobrokeringu zakładając The Rugge Group – konsorcjum zrzeszające niezależnych researcherów. Firma skupiała najlepszych profesjonalistów świadczących najwyższej jakości usługi informacyjne. Przedsiębiorstwo również zostało przez Sue odsprzedane.

Była aktywnym członkiem Association of Independent Information Professionals (AAIP) i przewodniczącą Stowarzyszenia w latach 1988-1989. Swoimi seminariami, konsultacjami i osobistym podejściem wpłynęła na tysiące osób pragnących poświęcić się wyszukiwaniu informacji. Pokazała jak być przedsiębiorczym i kreatywnym w zawodzie brokera.