Jak stworzyć skuteczny landing page?

autor gościnny

, Biznes

Klient, którego uda się zaprosić (zwabić?) na stronę internetową, potrzebuje bardzo niewiele czasu, żeby zdecydować, czy jest zainteresowany danym produktem lub usługą, czy też nie. Aby mu tę decyzję ułatwić (z korzyścią dla firmy, której stronę odwiedza), strona może działać w formie landing page, a więc być specjalnie przygotowana na wywołanie pierwszego wrażenia i chęci zakupu lub subskrypcji. Jest kilka reguł, które pozwalają ten cel osiągnąć.

Po pierwsze – dobra platforma

Landing pages tworzone są najczęściej na specjalnych platformach, choć oczywiście można się pokusić o stworzenie takiej strony samodzielnie na własnym serwerze. Dobra platforma natomiast zawiera wszystkie narzędzia niezbędne do stworzenia i obsługi landingi page, dlatego opłata za korzystanie ma charakter abonamentu. Przykładem takiej platformy mogą być Landingi.

Chwytliwy nagłówek

Pierwsze zdanie, które zobaczy i przeczyta potencjalny klient, powinno zawierać najważniejszą korzyść, jaką odniesie on, kupując dany towar lub usługę. Może też mówić o najważniejszej zalecie tego, co oferujemy. Mówić głośno, wyraźnie i kreatywnie, a nie banalnie, cicho i nudno.

Więcej korzyści

Teraz czas na kolejne korzyści – tak, by odwiedzający z każdym przeczytanym zdaniem poznawał kolejne profity, jakie przyniesie mu zakup lub subskrypcja. Przekaz powinien bazować na realnych potrzebach klienta, który przecież nie potrzebuje młotka, tylko chce wbić gwóźdź. Warto go tworzyć, opierając się na przeprowadzonych wcześniej badaniach rynku, by nie szukać potrzeb klienta po omacku.

Doskonałe zdjęcia

Liczy się zarówno treść, jak i jakość zdjęć. Najlepiej zamówić je u profesjonalisty zamiast robić samodzielnie albo korzystać z wyświechtanych i dość sztucznych zdjęć stockowych. Kolory, dobra rozdzielczość, odpowiednie kierowanie uwagi klienta – to musi zadziałać.

Odgadnij pytania i odpowiedz na nie

Jeśli klient dobrnie do tego miejsca, zapewne zrodzi się w nim ileś pytań i wątpliwości. Warto je odgadnąć i udzielić odpowiedzi. Najpewniej powinny one wyjaśniać, czym jest dany produkt lub usługa, dla kogo to jest przeznaczone, co zyska klient w wyniku zakupu i co powinien zrobić, by go dokonać.

No i jeszcze…

Na landingi page powinien być wyraźnie widoczny numer telefonu, pod który klient może od razu zadzwonić, by dowiedzieć się więcej. Nie zaszkodzi pochwalić się dowodem społecznego zaufania (rekomendacje, klienci, nagrody etc.). Ogromną rolę odegra widoczny, wyraźny, nawet powtórzony kilkakrotnie buton z CTA (wezwaniem do akcji – „kup teraz”, „zapisz się na listę” itp.). No a formularz? Jak najkrótszy i jak najmniej skomplikowany.