Mary Ellen Bates – ważna postać w świecie infobrokeringu

by Rynek Informacji
0 komentarz

Mary Ellen Bates to postać znana i ceniona w środowisku infobrokerskim. Wiodący analityk biznesowy. Prezes i zarazem założycielka Bates Information Services, firmy specjalizującej się w wyszukiwaniu informacji, strategicznej analizie badań w przedsiębiorstwach i usługach konsultingowych dla przemysłu informacyjnego.

Kim jest Mary Ellen Bates?

Autorka 7 książek,  setek artykułów związanych  z biznesem i branżą informacyjną oraz tzw. white papers. Prowadzi warsztaty i szkolenia na temat praktycznych aspektów przedsiębiorczości, kultury organizacyjnej, gromadzenia i przetwarzania informacji.
Jej imponujące referencje obejmują udział w wielu różnorodnych badaniach rynkowych, począwszy od  oceny rynku budownictwa domów prefabrykowanych w Europie i Japonii aż po analizę najnowszych technologii w przemyśle spożywczym.

 

M.e.bates

Ścieżka kariery

Mary E. Bates swoją przygodę z wyszukiwaniem informacji rozpoczęła od pracy w bibliotece kancelarii prawniczej w San Francisco, w późnych latach 70. Tak bardzo jej się to spodobało, że wróciła na studia na Uniwersytet Kalifornijski w Berkeley, gdzie poznała programy komputerowe, zasady katalogowania i tworzenia monografii. Dopiero po ukończeniu nauki, jak sama twierdzi, „poczuła się pełnoprawnym bibliotekarzem”.

Od tego momentu przez blisko 10 lat pracowała w bibliotekach specjalistycznych.
Była dyrektorem biblioteki w firmie telekomunikacyjnej MCI Communications, pełniła również funkcję specjalisty ds. informacji w Federal Judicial Center, gdzie wyszukiwała informacje dla FDR Online.

Dwukrotnie była prezesem Association of Independent Information Professionals, za swoje osiągnięcia otrzymała wiele nagród od Special Libraries Association.
W 1991 roku Mary Ellen zrezygnowała ze stałego etatu i założyła Bates Information Services, z zamiarem świadczenia usług badania rynku dla firm, przedsiębiorstw i stowarzyszeń, które potrzebują profesjonalnych informacji do podejmowania lepszych decyzji biznesowych.

Działa zarówno dla mikroprzedsiębiorstwh, jak i dla globalnych firm i agencji rządowych. Długoletnie doświadczenie w wykorzystywaniu usług internetowych, narzędzi wyszukiwawczych, liczne warsztaty i szkolenia nauczyły Bates wykorzystywać i przeszukiwać w pełni wszelkie dostępne źródła, płatne serwisy i tzw. ukryty Internet. Dzięki temu jest ona w stanie oferować swoim klientom najwyższej jakości analizę i doradztwo.

W 2006 roku Bates wprowadziła szkolenia z coachingu dla osób, które już działają w firmach świadczących usługi informacyjne, ale chcą podnieść umiejętności i kwalifikacje oraz wprowadzić swoją firmę na wyższy poziom.

Na stronie internetowej firmy oprócz danych kontaktowych do nawiązania współpracy, można znaleźć wywiady z Bates, listę artykułów jej autorstwa (część jest podlinkowana i można się z nimi zapoznać), przykłady raportów tzw. białych ksiąg oraz FAQs dotyczące infobrokeringu.

Książki Mary Ellen Bates:
* The Reluctant Entrepreneur: Making a Living Doing What You Love (2014)
Najnowsza książka poświęcona pracy „na własny rachunek”. Doskonały poradnik dla przedsiębiorców pokazujący jak robić to, co się kocha i cieszyć się przy tym życiem. Książka zawiera wskazówki jak radzić sobie z wyzwaniami i barierami przy zakładaniu własnej firmy, jak przekuć swoja pasję w biznes.
* Building & Running a Successful Research Business (2010)
Podręcznik dla każdego przedsiębiorcy zawierający informacje jak uruchomić, zarządzać i budować niezależną firmę świadczącą usługi informacyjne.
* Super Searches Cover the World (2001)
* Researching Online for Dummies (2000)
* Mining for Gold on the Internet (2000)
* Super Searchers Do Business (1999)
* The Online Deskbook (1996)

You may also like