WHO IS WHO: Bonnie Hohhof

W dużych organizacjach pracują specjaliści, którzy wpierają pracowników decyzyjnych w podejmowaniu strategicznych decyzji. Osoby odpowiedzialne za wywiad konkurencyjny/analizę konkurencji, bo o nich tu mowa, definiują problem, zbierają, analizują i dystrybuują informacje na temat produktów, klientów, konkurentów i jakichkolwiek innych aspektów otoczenia organizacji. Competitive Intelligence to działka, w której działają wybitni specjaliści, a jednym z nich jest bohaterka dzisiejszego odcinka „Who is who” – Bonnie Hohhof.

Obecnie uczy analizy strategicznej na George Washington University. Ma spore doświadczenie w pracy w korporacjach (m.in. Motorola czy Ameritech), ponad 30 lat pracy w zawodzie, stąd też można jej wierzyć, gdy uczy w jaki sposób działania wywiadowcze powinny być zaplanowane i wdrożone, by wpierać najbardziej efektywnie proces podejmowania decyzji. Działa także w sektorze prywatnym i uważana jest za eksperta w zakresie projektowania, rozwoju i wdrażania projektów w zakresie competitive intelligence. Przez wiele lat była dyrektorem SCIP (Strategic and Competitive Intelligence Professionals) gdzie czuwała m.in. nad pismami i książkami, które pod auspicjami tej instytucji się pojawiały, np. Competitive Intelligence Anthology.

Jak przekonuje wywiad konkurencyjny to nie tylko pozyskiwanie niedostępnych, ukrytych informacji o konkurencji – bo niektórzy może tak jeszcze myślą ;). To także oficjalne, czy raczej korzystające z oficjalnych źródeł poznawanie innych rynków, strategii biznesowych i sposobów wprowadzania innowacji. Ważne jest poznawanie właścicieli innych firm, bowiem nie ma dwóch takich samych przedsięwzięć, a podczas zwykłej rozmowy można dowiedzieć się o nowych rynkach i nowych sposobach myślenia bardzo wiele zupełnie „niechcący”. Zachęca do nawiązywania kontaktów, stawania się członkiem organizacji zrzeszających różne biznesy, także do udziału w imprezach branżowych i targach.

W sieci nie znajdziecie zbyt wielu jej publikacji. Wszyscy, którzy są zainteresowani wywiadem strategicznym powinni zaglądać na pewno na redagowanego przez Bonie newslettera Strategy and Competitive Intelligence by Bonie Hohhof, gdzie znaleźć można linki do ciekawych artykułów, miejsc w sieci, źródeł informacji i wiedzy. Jej artykuły możecie znaleźć też na stronie Decision Intelligence, choć ostatnio więcej w archiwach, niż w aktualnościach.

Oczywiście, jak na specjalistę od informacji przystało, znajdziecie ją na LinkedIn i Twitterze. Nawet adresu mailowego do siebie nie ukrywa, więc jeśli ktoś ma ochotę – może śmiało do niej pisać;)