WHO IS WHO: Irina Shamaeva

Marta Dzienkiewicz

Irina Shamaeva to prawdziwa gwiazda w pozyskiwaniu informacji. Powinna być znana zwłaszcza pracownikom działów HR i firm rekrutacyjnych, bo to właśnie wynajdywaniem ludzi w sieci i mediach społecznościowych głównie się zajmuje. Oczywiście generalnie przeszukiwanie Internetu to dla niej „bułka z masłem”.

Irina Shamaeva • Brain Gain Recruiting Partner, Executive & Technical Recruiter Host, Boolean Strings Network http://booleanstrings.ning.com Office: 510.233.9493 Cell: 415.699.9841 irina@braingainrecruiting.com www.linkedin.com/irinashamaeva Photographed for Salesforce.com's Data.com Jigsaw, February 22, 2012, at Salesforce.com's headquarters in San Francisco, CA. © 2012 Shawn G. Henry • 978.590.4869

Jest partnerem i szefem w Brain Gain Recrutinig – firmie zajmującej się pozyskiwaniem specjalistów głównie na rynki technologiczne i do kadry zarządzającej na całym świecie. Oprócz własnej agencji bierze udział w niezliczonej ilości projektów bez względu na branżę czy szerokość geograficzną. Dzieli się źródłami informacji, swoimi odkryciami, trikami i strategiami na blogu Boolean Strings, ale także podczas konferencji i wykładów. Tysiące ludzi bierze udział w jej webinarach, w których zdradza sposoby na wyszukiwarki, LinkedIn, rekrutację w social mediach, techniki wyszukiwania i przydatne narzędzia. Zresztą popatrzcie na ofertę webinarów. Nie dziwi więc, że na założonej przez siebie grupie na LinkedIn ma ponad 30000 osób!!!  Jest administratorem takich grup jak Boolean Strings LinkedIn GroupBoolean Strings Network and the Twitter for Sourcing and Recruiting Group.

Jak każdy, kto z powołania w branży informacyjnej pracuje, odnajduje w wyszukiwaniu informacji mnóstwo energii i radości.  Zresztą porównuje działalnie researchera do poszukiwania skarbów. Przyznaje się, że często projekty, w których pozyskuje informacje są na tyle ciekawe czy ambitne, że nie ma czasu na nic innego, bo pochłaniają ją tak bardzo. Każde nowe narzędzie wytrwale testuje i bada, bo może się okazać, że przyniesie nowe wyniki. Odkrywając nowe metody podpowiada innym cenne wskazówki i narzędzia, by wyszukiwanie przyspieszyć i usprawnić. Podkreśla jednak, że narzędzia to nie wszystko i choć ułatwiają pracę, nie zastąpią intuicji i kreatywności. Inteligencja i umiejętności analityczne są kluczowe, by potem zebrane informacje (często złożone i w dużych ilościach) złożyć w jedno lub wyłowić z nich to, co potrzebne. Podkreśla też, że najlepsze efekty ma się wtedy, kiedy łączy się kilka narzędzi i/lub zbiera wyniki z różnych źródeł, a nie opiera się tylko na jednym miejscu.

Irina ukończyła nauki matematyczne na Uniwersytecie w Moskwie, potem długo pracowała w branży biotechnologicznej i firmach technologicznych w San Francisco. Bardzo aktywna w mediach społecznościowych, więc warto zajrzeć na jej profile m.in. na LinkedIn czy Twittera.