Jak stworzyć skuteczną reklamę produktu w systemie AdWords?

by Artykuł Sponsorowany
0 komentarz
adwords

Marketing internetowy to obecnie znakomita alternatywa dla reklamy w tradycyjnej formie. Jak pokazują statystyki, reklamowanie produktu w telewizji lub w postaci plakatu wielkoformatowego nie jest najskuteczniejszą formą na przyciągnięcie uwagi konsumenta. Tym, co na pewno wyróżnia marketing w Internecie, jest lepsze dopasowanie treści reklamy do preferencji poszczególnych klientów.

Jednak nie wszystkie kampanie AdWords zwiększają zainteresowanie produktem lub usługą. Dlaczego tak się dzieje? Jak zaplanować skuteczną reklamę produktu w AdWords?

Skuteczna reklama w Google – czyli jaka?

Odpowiedź na pytanie zawarte w tytule akapitu jest bardzo prosta. Skuteczna reklama w Google to taka, która spełnia postawione przed jej uruchomieniem cele. Oznaczenie celów kampanii w Internecie jest istotne, ponieważ pozwala realnie ocenić skuteczność kampanii marketingowej w systemie AdWords. Z korzyści, jakie niesie za sobą marketing internetowy, korzystają dzisiaj przedsiębiorcy niemal każdego rodzaju. Jednak każdy z nich będzie oczekiwał od kampanii w systemie AdWords nieco innych rezultatów.

Właściciel sklepu internetowego będzie oczekiwał przede wszystkim zwiększonego ruchu na stronie internetowej sklepu oraz większego zainteresowania produktami, które się tam znajdują. Przedsiębiorca, który prowadzi sprzedaż dwukanałową (stacjonarnie i w Internecie), będzie oczekiwał również zwiększonego ruchu w sklepie stacjonarnym. Duże przedsiębiorstwa mogą postawić sobie za cel przykładowo promowanie nowej linii produktów.

Reklama w Google a widoczność witryny w Internecie

W zależności od postawionych celów reklama Google powinna zostać skonstruowana tak, aby jak najlepiej te cele wypełniała. Podstawowym elementem takiej konstrukcji jest już sama treść reklamy. Baner reklamowy, który ma zachęcać do odwiedzenia witryny sklepu internetowego, powinien zawierać duży oraz rzucający się przycisk („wejdź!”, „zobacz!” ,”sprawdź teraz!”), który pozwoli na szybkie przeniesienie użytkownika do produktu przedstawionego w treści reklamy.

Kampania w systemie AdWords, która ma na celu rozpropagowanie nowego produktu w Internecie, powinna podkreślać główne zalety oraz korzyści, jakie niesie za sobą zakup tego produktu. A co z właścicielami sklepów stacjonarnych? Reklama w Google w przypadku takich przedsiębiorstw powinna zawierać przede wszystkim adres sklepu, podstawowe dane kontaktowe (nr telefonu, adres e-mail) i oczywiście slogan zachęcający do odwiedzenia sklepu.

Reklama w Google – co decyduje o kolejności wyświetlania reklam w Internecie?

Niewiele osób jest świadomych, w jaki sposób algorytm Google wyświetla reklamy reklamodawców, którzy oferują podobne produkty. O kolejności wyświetlania reklam w wynikach wyszukiwania decyduje ranking reklam. Taki ranking jest wynikiem mnożenia jakości konkretnej reklamy (liczby kliknięć) przez stawką, jaką oferuje reklamodawca za jedno kliknięcie. Tak więc po wpisaniu frazy, która dotyczy konkretnego produktu, reklamy go dotyczące będą wyświetlały się zgodnie ze wspomnianym wcześniej rankingiem.

Jak nie zniknąć w tłumie? Unikatowość a reklama w Google

Kluczem do sukcesu większości kampaniach internetowych jest oryginalność. Konkurencja na rynku internetowym dla niemal każdej kategorii produktu lub usługi jest ogromna, a więc podobnie sytuacja będzie się miała na rynku reklam internetowych. Jest ich dużo, a każda z nich w walczy o uwagę użytkownika wyszukiwarki Google. Aby wygrać z konkurencją należy zadbać o oryginalność oraz pomysłowość reklamy. Pomysłowa powinna być już sama treść reklamy.

Szablonowe oraz schematyczne formy znikną w tłumie i będą miały znikome szanse na przyciągnięcie uwagi kogokolwiek. Za to reklamy stworzone z pomysłem, prowokacyjne, niecodzienne, na pewno zainteresują potencjalnego kupującego. Nie należy się więc bać stosowania zabawnych gier słów, ciekawych ilustracji czy też nieschematycznych wyrażeń oraz zwrotów. Żywa kolorystyka oraz styl reklamy będą również ogromny ratutem. W walce o konsumenta liczy się każdy, nawet najmniejszy szczegół.

You may also like