Weekview #14: ciekawostki ze świata informacji (21 – 27 czerwca 2015)

Yahoo ulepsza mobilną wersję swojej przeglądarki i lepiej dostosowuje wyniki wyszukiwania do potrzeby użytkownika. Jeśli, korzystając z wersji mobilnej szukacie określonego miejsca w okolicy, oprócz mapy i linku do www Yahoo od razu wyświetli także dokładny adres czy dane kontaktowe.

DuckDuckGo staje się coraz poważniejszym rywalem Google. Informowaliśmy Was o tym tutaj.

W USA Google udostępnił przedsiębiorcom aplikację, która pozwoli im w łatwy sposób sprawdzić, jak ich oferta jest wyświetlana oraz w prosty sposób np. poinformować o sezonowym poszerzeniu oferty czy wydłużeniu godzin otwarcia. Na razie nie wiemy nic o tym, by miała to być usługa globalna.

W Polsce mamy 23 mln internautów – więcej niż szacowano jeszcze kilka miesięcy temu. Niemal 30% z nich korzysta także z mobilnego dostępu do Internetu. Szczegółowe wyniki badania NetTrack możecie znaleźć tutaj.

YouTube uruchamia kanał NewsWire, gdzie osoby będące np. przypadkowymi świadkami ważnych wydarzeń będą mogły zamieszczać swoje amatorskie nagrania. Kanał prowadzony będzie we współpracy z agencją Storyful, której pracownicy będą weryfikować prawdziwość treści nadsyłanych przez internautów.

Jak informuje Reuters, Amazon chce zmienić model współpracy i wypłaty wynagrodzeń autorom niezależnym, których książki znajdują się w bibliotece Amazona. Otóż ich honorarium zależeć będzie nie od tego, ile razy czytelnicy wypożyczyli ich książkę, ale od tego, ile stron przeczytali. O szczegółach możecie przeczytać tutaj.

Popularny serwis Chomikuj.pl został wyrokiem sądu zobligowany do samodzielnego znalezienia i usunięcia wszystkich kopii filmów Wenecja, Katyń i Dzień świra. Od wyroku będzie jeszcze złożone odwołanie, a więcej na temat pisze “Dziennik Gazeta Prawna”.

W tym tygodniu na portalu INN Poland uruchomiony został także nowy blog o m. in.  infobrokeringu – tym razem mojego autorstwa.