Internetowi potentaci stawiają na aplikacje w formacie audio. Niedawno pisaliśmy o pomyśle Google na podcasty. Pół roku temu zaś pojawiła się informacja o projekcie transmisji radiowych na Facebooku. Amerykańskie media donoszą, że uruchomienie funkcji jest już tuż-tuż i podają coraz nowsze szczegóły. Usługa ma być dostępna dla wszystkich w przeciągu kilku miesięcy.
Działania te wiążą się niewątpliwie z modą na tworzenie audycji. Podcasty są obecnie jednym z narzędzi marketingowo-PR’owych dla blogerów, firm i przeróżnych pasjonatów. Ten sposób przekazu zdobywa sobie coraz więcej zwolenników. Również w Polsce przybywa prowadzących autorskie audycje.
Nadrzędną funkcją Facebook Live Audio ma być szybka informacja głosowa podawana bez obrazu. Możemy odbierać takie przekazy nawet wtedy gdy mamy wolniejszy internet. Będzie także możliwe tworzenie dłuższych audycji w formie podcastów. Wykluczy to martwienie się o swoją prezencję w danym momencie, która jest ważna dla większości korzystających z przekazów wideo.
Tak samo jak w przypadku stworzonego w 2015 r. Live Video (strumieniowanie materiałów wideo w czasie rzeczywistym), usługa będzie początkowo dostępna tylko dla „wybranych” – czyli dużych firm. Pierwszymi testerami staną się m.in. BBC World, LBC i Harper Collins.
Z powodu ograniczeń technologicznych właściciele iPhone’ów będą musieli zadowolić się słuchaniem przekazu tylko przy otwartej aplikacji Facebooka. Ci, którzy posiadają smartfony z systemem Android mogą słuchać nawet po zablokowaniu ekranu telefonu.
Wydawcy z Harper Collins przetestowali już Facebook Live Audio. Poniżej znajdują się ich wskazówki odnośnie użytkowania nowej funkcji:
Radio z Facebook’a – jak korzystać
1. Wybierz obraz
Można wybrać obraz ilustrujący temat audycji, własne zdjęcie lub zdjęcie naszego rozmówcy.
2. Stwórz krótki opis audycji
W tym miejscu opisz czego słuchacze mogą spodziewać się po audycji. Najlepiej aby opis był treściwy i chwytliwy.
3. Wybierz ikonę dźwięku
Kiedy jesteś już gotowy do transmisji masz do wyboru ikonę audio lub wideo. Wybierz tę, z której chcesz skorzystać i nagrywaj.
4. Interakcja ze słuchaczami
Podobnie jak w przypadku Live Video możesz na bieżąco, podczas trwania audycji śledzić komentarze, lajkować opinie lub udostępniać.
5. Prześlij materiał na facebookowy wall
Kiedy zakończysz transmisję, udostępnij ją na swoim wall’u. Możesz wtedy edytować swój opis i odpowiadać na komentarze.