Wyszukiwanie podcastów w Google – zapowiedź nowości?

by Katarzyna Krogulec
0 komentarz

Podcasty stały się modną rozrywką i źródłem wiedzy nie tylko w USA, gdzie słucha ich 57 milionów Amerykanów, ale też w Polsce stają się coraz popularniejsze. Przybywa podcasterów – pasjonatów i specjalistów z różnych dziedzin. Google wychodzi im na przeciw, i pokazuje co zrobić by ich audycje były łatwiej dostępne. Szansę na testowanie zmian na razie będą mieli słuchacze z USA.

 

Na swoim blogu Google poinformowało o wprowadzeniu nowych wskazówek odnośnie lepszego wyszukiwania podcastów. Zalecenia te są skierowane do autorów audycji, którzy powinni dokonać kilku zmian jeśli chcą by ich podcasty ukazały się szerszej publiczności.

Do tej pory wyszukiwanie było możliwe tylko przez stronę główną Google, Google Search App v6.5 lub na nowszych urządzeniach z Androidem. Wsparcie dla Chrome na Androida ma się pojawić  wkrótce. Prawdopodobnie będą również wersje na inne oprogramowania.

Google informuje, że podcasty mogą być indeksowane i osadzone w wynikach. Może być to przydatne głównie dla korzystających z wyszukiwarki Google i smartfonów. Ustrukturyzowanie  danych ma prowadzić do lepszych wyników wyszukiwania oraz większego współczynnika klikalności. Dostarcza także wyszukiwarkom cennych wskazówek przy indeksowaniu treści.

Aby indeksowanie spełniało swoje zadanie, Google proponuje użycie tagów, które muszą być dodawane zarówno do całego podcastu, jak i pojedynczego odcinka. Pełna lista wymaganych tagów dostępna jest tu: Google podcasty.

Dodatkowo, by audycja mogła znaleźć się w grupie indeksowanych podcastów, musi spełnić kilka warunków: powinna być udostępniona w ważnym kanale RSS; kanał musi zawierać co najmniej jeden epizod zgodny z wymogami Google; mieć dedykowaną stronę główną (także na określonych warunkach); strona główna powinna mieć link kierujący do kanału RSS, nie  może być wymogu logowania, tak aby Googleboty mogły z łatwością indeksować strony..

Pomysłowym udogodnieniem jest wbudowany w wynikach wyszukiwania odtwarzacz, dlatego nie trzeba nawet klikać na stronę docelową by wysłuchać  danego odcinka.

 

Wskazówki od Google mają dać szansę spopularyzowania bardziej niszowych podcasterów. Wprowadzenie tych technicznych zmian zajmie pewnie trochę czasu, ale wiąże się to z obopólną korzyścią dla samych autorów, jak i słuchaczy.

Nowy wygląd podcastów na Google: (zdjęcie podcasty Google).

You may also like