Moz – zestaw narzędzi do SEO

by Luiza Rach
0 komentarz
MOZ

Każdy, kto zajmuje się optymalizacją stron internetowych wie, że dobre narzędzie SEO to duże wsparcie w codziennej pracy. Jednym z takich narzędzi są rozwiązania od Moz. 

Możliwości Moz 

Moz to firma odpowiedzialna za wielofunkcyjne narzędzia SEO, przydatne w arsenale każdego specjalisty od optymalizacji. Największym z nich jest Moz Pro, zawierające kilka funkcji w jednym. Program pozwala na weryfikację słów kluczowych poprzez dedykowany eksplorator, śledzenie rankingu strony, posiada narzędzie do przeprowadzania crawl testów i optymizacji strony oraz moduł wspierający linkowanie. 

Dla firm, które skupiają się na rozwoju w swoim lokalnym otoczeniu przeznaczona jest wersja Moz Local. Pozwala ona na zarządzanie profilami w mediach społecznościowych oraz na innych portalach, które pozwalają na znalezienie klientów. Moz Local posiada również moduł zarządzania recenzjami i opiniami wraz z analizą sentymentu, a także wspiera zarządzanie treścią.  

Ostatnim płatnym narzędziem jest STAT, pozwalający na dziennie śledzenie słów kluczowych, szczegółową analizę danych i monitoring działań konkurencji. Jego elementem, ale też osobnym produktem jest dedykowanie API. 

Testuj bezpłatnie 

Oprócz powyższych płatnych rozwiązań, Moz udostępnia również na swojej stronie zestaw ogólnodostępnych narzędzi SEO do wypróbowania. Konieczne jest utworzenie konta, ale w zamian można korzystać z bazy słów kluczowych, analizy domen, eksplorera linków oraz rozszerzenia do przeglądarki udostępniającego dane o przeglądanych stronach. 

Jaka pogoda w Google 

Niezwykle interesującym wskaźnikiem publikowanym na stronie firmy jest MozCast, czyli wskaźnik pogodowy algorytmu Google. Narzędzie to działa od 2012 roku. Na podstawie wyselekcjonowanych 10 tys. słów kluczowych MozCast codziennie analizuje zachowanie algorytmu wyszukiwarki.  Na tej podstawie pokazuje jego potencjalne zmiany. 70°F to tak zwana temperatura bazowa, a jej wzrost oznacza turbulencje i zmiany w rankingach Google. Im wyższa temperatura, tym większe zmiany. Przykładowo, wiele portali o tematyce SEO spekulowało na temat aktualizacji algorytmu 1 i 3 – w tych dniach wartość w MozCast osiągnęła odpowiednio 92 i 95  stopni. Oprócz temperatury, MozCast wskazuje również inne czynniki, dlatego polecam samodzielnie do niego zajrzeć.  

 

You may also like