Handel elektroniczny stał się już nieodłączną częścią naszego życia. Zakupy online umożliwiają łatwy dostęp do najróżniejszych produktów oraz usług, bez konieczności wychodzenia z domu. Jednak za tym wygodnym doświadczeniem zakupowym stoi zaawansowana technologia, która nieustannie ewoluuje. W kontekście e-commerce jednym z takich rozwiązań są aplikacje PWA, tj. Progressive Web Apps. Jak wpływają one na jakość zakupów online? I dlaczego warto w nie zainwestować? Zapraszamy do lektury!
Czym są aplikacje PWA?
PWA to aplikacja webowa, która wyglądem i działaniem przypomina tradycyjną aplikację mobilną lub desktopową. Różnica jest jednak taka, że aplikacje mobilne, aby działać na urządzeniach, muszą być pobrane i zainstalowane na konkretnym systemie operacyjnym, takim jak iOS lub Android. Z kolei aplikacje PWA działają przez przeglądarkę internetową na każdym urządzeniu, niezależnie od systemu operacyjnego. Jedna aplikacja PWA dostosowuje się do wszystkich typów urządzeń.
Aplikacje PWA to rozwiązanie, które łączy najlepsze cechy aplikacji mobilnych i stron internetowych. Mowa tutaj przede wszystkim o szybkości ładowania, responsywności i działaniu również w trybie offline. Użytkownicy nie muszą też tracić czasu na poszukiwanie i pobieranie aplikacji z Google Play czy App Store. Wystarczy otworzyć przeglądarkę i korzystać z aplikacji PWA bez konieczności jej instalacji na urządzeniach.
Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://x-one.pl/pwa
Dlaczego wdrożenie aplikacji PWA w e-commerce jest opłacalne?
Wdrożenie aplikacji PWA przynosi liczne korzyści właścicielom biznesów internetowych. Po pierwsze, PWA zwiększają interakcję użytkowników. Dzięki responsywności i płynności działania klienci chętniej korzystają z witryny, co może przekładać się na wyższą konwersję i większe zyski. Ponadto koszty wdrożenia aplikacji PWA są znacznie niższe niż w przypadku tradycyjnych aplikacji mobilnych. Przedsiębiorcy mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, jednocześnie oferując swoim klientom lepsze doświadczenie zakupowe.
Technologia PWA pozwala zbudować sklep internetowy, który będzie odpowiadać na potrzeby klientów korzystających z komputerów stacjonarnych i urządzeń mobilnych. Wpłynie to też na indeksowanie w wyszukiwarkach internetowych, czego nie oferują aplikacje mobilne. Aplikacje PWA to również możliwość personalizacji i lepszego targetowania ofert dla użytkowników. Pozwalają one również na wysyłanie użytkownikom powiadomień, tak samo jak ma to miejsce w przypadku tradycyjnych aplikacji mobilnych.
Strona internetowa oparta na technologii PWA działa niezależnie od stanu połączenia z internetem. Dzięki zapisywaniu danych w pamięci urządzenia jest w stanie pozyskiwać informacje podczas każdej wizyty użytkownika.
Co więcej, może również pobierać dane w tle, co pozwala użytkownikowi korzystać z niektórych funkcji nawet w sytuacji braku dostępu do sieci. Oczywiście w trybie offline użytkownik nie będzie miał dostępu do wszystkich treści i funkcji strony, ale będzie mógł np. wrócić do przeglądania produktów, które wcześniej go zainteresowały lub sprawdzić zawartość koszyka, czekając na ponowne połączenie z Internetem.
Jak wybrać partnera do wdrożenia PWA?
Należy sprawdzić doświadczenie firmy w projektach związanych z technologią PWA, zweryfikować jakość jej pracy i referencje od innych klientów. Ponadto ważne jest, aby partner był w stanie zrozumieć unikalne potrzeby i cele biznesowe przedsiębiorstwa. Dobrze też, aby zapewniał on elastyczność projektową i wsparcie technologiczne na każdym etapie realizacji zlecenia.
Artykuł sponsorowany