Facebook – Nowe funkcjonalności reklamowe

Facebook dominuje rynek mediów społecznościowych od 10 lat, ale w tym roku postanowił rozszerzyć swoją działalność o e-przedsiębiorczość. Chociaż nie jest to zbytnią niespodzianką, to pojawienie się Facebook Dynamic Ads stanowi poważną konkurencję dla olbrzymów takich Google i Amazon.

Najnowszy produkt reklamowy, uruchomiony w tym roku, może przynieść znaczne przychody zarówno Facebookowi jak i samym reklamodawcom, dzięki wykorzystaniu olbrzymiej ilości danych o użytkownikach i ułatwionemu docieraniu do grup docelowych. Nowy program pozwala przedsiębiorcom na wybranie kilku opcji reklamowych, w tym obracającą się „karuzelę” ze zdjęciami trzech różnych produktów, czyli tzw. reklamę wieloproduktową.

1. Menedżer Reklam

By rozpocząć korzystanie z Facebook Dynamic Product Ads należy upewnić się, że Menedżer Reklam został ustawiony prawidłowo. By korzystać z systemu – Przedsiębiorca potrzebuje: osobistego konta na Facebooku, konta do zarządzania reklamami, które zostanie podłączone pod Menedżera Reklam, stronę na Facebooku, która również może być podłączona pod Menedżera Reklam, a także adresy poczty elektronicznej osób do kontaktu.

Przedsiębiorca może skorzystać z samouczka w zakresie tego jak ustawić Menedżera Reklam poprzez Facebook Business.

2. Piksel Konwersji

Dzięki instalacji Piksela Konwersji uzyskujemy następujące korzyści:

  • Optymalizacja reklam – Facebook automatycznie wyświetli reklamy użytkownikom, w taki sposób by jak najczęściej osiągać konwersję.
  • Monitoring – przedsiębiorca może monitorować to w jaki sposób przebiega konwersja I dzięki temu mogą zoptymalizować swoje wydatki

W celu prawidłowego korzystania z Piksela Konwersji właściciel konta musi wykonać cztery kroki: utworzenie piksela, zainstalowanie piksela, dodanie piksela do reklamy, sprawdzenie skuteczności reklamy.

3. Katalog Produktowy na Facebooku

Nowe narzędzie pozwala sprzedawcom na stworzenie harmonogramów reklamowych, które wycelowane będą w konkretnych konsumentów. Po tym jak dany sprzedawca utworzy Katalog Produktowy, może wykorzystać jego identyfikator do nadania mu harmonogramu i stworzyć tzw. Product Feed.

Product Feed zawiera serię materiałów związanych z danym produktem dostępnym przez sklep internetowy sprzedawcy. Oczywiście, to do przedsiębiorcy należy decyzja co do tego czy chce reklamować konkretny produkt czy ich grupę.

4. Grupy docelowe

Narzędzie Custom Audiences to wyjątkowo wygodny sposób na to by dotrzeć do klientów, o których przedsiębiorca wie, że będą generować konwersję. Grupy docelowe można dobierać według różnych kryteriów – np. ludzie, którzy odwiedzili stronę producenta, ludzi, którzy korzystają z danej aplikacji mobilnej. Istnieją też bardziej standardowe sposoby dobierania grupy docelowej, jak np. według miejsca zamieszkania, wieku itp.

Za pomocą CA sprzedawca może udostępnić listę adresów mailowych i numerów telefonicznych wybranym grupom użytkownikom, by ułatwić im zakup swoich towarów bądź usług.

5. Reklamy dynamiczne

Chociaż większość użytkowników Facebooka nie korzysta z niego, by robić zakupy, to wygląda na to, że niedługo się to zmieni. Przedsiębiorcy będą musieli zatem zmienić swoją strategię reklamową by utrzymać klientów.

Uruchomienie nowych narzędzi najprawdopodobniej wymusi na sprzedawcach naukę korzystania z nich, by nie stracić swoich udziałów na rynku.

Autor: Jan Lisowski