Yahoo nawiązało współpracę z Yelp w celu usprawnienia wyników wyszukiwania lokalnego. Melissa Mayer walczy w ten sposób o odzyskanie pozycji Yahoo na rynku wyszukiwarek.
W ramach współpracy opinie użytkowników udostępniane na portalu Yelp mają być widoczne bezpośrednio w wynikach wyszukiwania stron Yahoo. Yelp współpracuje już na podobnej zasadzie z Bing i Apple.
Dokładne szczegóły dotyczące partnerstwa Yahoo-Yelp nie zostały ujawnione. Wiadomo jednak, że działanie to jest kolejną z wielu inicjatyw Marissy Mayer (CEO Yahoo) na zwiększenie atrakcyjności wyszukiwarki Yahoo względem głównego konkurenta, jakim jest Google .
Wyszukiwanie lokalne stało się niezwykle istotne, zwłaszcza odkąd ludzie zaczęli wyszukiwać informacji o miejscowych firmach i ofertach korzystając z urządzeń mobilnych. Stąd też rozsądnym rozwiązaniem wydaje się rozpoczęcie współpracy, by wykorzystać zalety Yelp i zoptymalizować wyniki dla klientów wyszukujących opinii przez smartfony.
Funkcje Yelp, które najpewniej będą się pojawiały w wynikach wyszukiwania Yahoo to m. in. opinie, zdjęcia, informacje o lokalnych ofertach. Prawdopodobnym wydaje się, że Marissa Mayer będzie starała się wyprzedzić Bing o krok w wykorzystaniu funkcji Yelp w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej.
Udział Yahoo w rynku wyszukiwarek został określony w grudniu 2013 roku na 10,8% (zgodnie z opinią comScore). Najbliższe tygodnie pokażą, jak na udział w rynku wpłynie współpraca Yahoo-Yelp i wdrożenie nowych funkcji.
Na podstawie: „Matt Southern, Yahoo improving local search partneship yelp”, dostęp pod adresem http://www.searchenginejournal.com/yahoo-improving-local-search-partnership-yelp/89859/