Wyszukiwarka targów Polskiej Izby Przemysłu Targowego

Michał Sum

, Wyszukiwarki

Wyszukiwarka targów to nie tylko proste narzędzie do przeszukania oferty targowej w Polsce, ale także bogate źródło informacji o branży. Przeznaczona jest zarówno dla wystawców jak i osób je odwiedzających targi. 

Kilka słów o PIPT

Polska Izba Przemysłu Targowego została założona w 2006 roku. Zastąpiła działającą w latach 1993-2006 Polską Korporację Targową. Siedziba PIPT zlokalizowana jest w Poznaniu. Członkami Izby są takie jednostki jak np.:

  • Organizatorzy targów;
  • Operatorzy obiektów targowych;
  • Organizatorzy stoisk targowych;
  • Firmy z branży reklamy i marketingu;
  • Media.

Jednym z głównych celów działania Izby jest pośredniczenie w wymianie informacji

i doświadczeń między członkami rynku targowego. Pełni także rolę jednostki integrującej środowisko branżowe, promującej udział w targach, promującej światowe standardy w branży oraz edukującej w dziedzinie przemysłu targowego.

Informacje na stronie PIPT

Użytkownik odwiedzający stronę PIPT ma do dyspozycji kilka zakładek w górnym pasku menu, dzięki którym z łatwością może znaleźć to, czego szuka. W zakładce „O PIPT” dostępne są informacje o samej Izbie, jej misji, władzach, Kodeksie etycznym.  Zakładka „Członkostwo” zawiera listę członków Izby w podziale na różne branże, a także informacje dla tych, którzy chcą do niej dołączyć. W zakładce „Dla wystawców” przygotowano zestaw informacji o organizatorach targów, obiektach targowych, firmach transportowych i spedycji targowej oraz coroczne raporty czy słownik pojęć branżowych. Większość tych kategorii dostępna jest również w zakładce przeznaczonej dla osób odwiedzających targi. Ponadto, na stronie PIPT można znaleźć informacje dotyczące rekomendacji i wyróżnień, dostępne publikacje, centrum prasowe, informacje na temat szkoleń i doradztwa, a także informacje kontaktowe. 

Wyszukiwarka targów – opcje i metody wyszukiwania

Dostęp do wyszukiwarki możliwy jest zarówno z zakładki „Dla wystawców” oraz „Dla zwiedzających”, a także z widgetu znajdującego się po prawej stronie. 

Użytkownik może skorzystać z 4 dostępnych filtrów, w zależności od tego, do czego chce ograniczyć wyniki wyszukiwania. Wyszukiwarka daje możliwość wyboru miasta, daty oraz branży, której mają dotyczyć targi. Ponadto można wpisać także własne słowa kluczowe.

Gdy proces wyszukiwania przebiegnie pomyślnie i wyświetlą się dostępne pozycje zgodne oraz pojawią się okna z informacjami na temat znalezionych targów. Prócz nazwy wydarzenia znaleźć można także datę, dokładne miejsce, branżę, organizatora oraz linki do stron poświęconych wydarzeniu. 

Architektura i estetyka strony

Strona wyszukiwarki ma bardzo prostą i czytelną budowę. Nie ma na niej zbędnych elementów, a użytkownik łatwo odnajdzie w niej to, czego szuka. Powielają się tutaj trzy elementy ze strony głównej PIPT. Są to: 

  • górny pasek menu;
  • stopka, w której znajduje się chmura tagów, aktualności, dane kontaktowe, godziny otwarcia oraz partnerzy;
  • widgety odsyłające do portalu na Facebooku, Instagramie, You Tube, wyszukiwarki targów, strefy członkostwa i zmiany języka.

Dodatkowo na stronie wyszukiwarki dostępne jest w kolumnie po prawej stronie menu, w którym użytkownik znajdzie informacje na temat członkostwa, m.in. obowiązujące akty prawne, wyszukiwarkę firm członkowskich oraz artykuły, biuletyn i opracowania branżowe dostępne dla członków Izby.

Kolorystyka strony jest również dobrze przemyślana. Dominują cztery kolory: biel, szarość oraz czerwień. Wszystkie elementy współgrają ze sobą i nic nie sprawia wrażenia chaosu. Wielkość czcionki, a także prosty font nie powinny sprawiać problemów osobom odwiedzającym stronę.

 

Autor: Michał Sum