Wyszukiwarka Google – nowości w wyświetlaniu wyników

by Katarzyna Kucia
0 komentarz

Ciągłe przewijanie w wyszukiwarce Google

Google oficjalnie rozpoczęło testy ciągłego przewijania wyników wyszukiwania, dla anglojęzycznych użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, na urządzeniach stacjonarnych. Na urządzeniach mobilnych, nowa wersja funkcjonuje już we wszystkich krajach i językach, od października 2021 roku.

Co to jest ciągłe przewijanie

Google tradycyjnie stosowało przedstawienie wyników wyszukiwania z podziałem na strony. Do tej pory, użytkownicy mogli przewinąć stronę wyników wyszukiwania w dół i zobaczyć więcej wyników po kliknięciu kolejnej strony. 

Wprowadzona funkcja, zamiast dzielić wyniki wyszukiwania na strony, będzie ładować automatycznie kolejną partię wyników. Ciągłe przewijanie przypomina nieskończone przewijanie (Infinite scroll), jednak nie trwa w nieskończoność – zatrzymuje się mniej więcej po 6 stronach.

Rzecznik Google w rozmowie z Search Engine Land powiedział: ,,Obecnie, gdy przewijasz w dół, nadal będziesz znajdować odpowiednie wyniki, dzięki czemu możesz odkrywać nowe pomysły. Gdy dojdziesz do dolnej części strony wyników wyszukiwania, zostanie automatycznie wyświetlonych do sześciu stron wyników, dopóki nie zobaczysz przycisku „Więcej wyników”, jeśli chcesz kontynuować.” (tłum. własne, źródło Search Engine Land)

Wpływ ciągłego przewijania

Według badań, 75% użytkowników nigdy nie przewija poza pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Ciągłe przewijanie może więc wpłynąć na zachowania informacyjne użytkowników wyszukiwarki Google – będą oni docierać do dalszych pozycji wyszukiwania. 

Google zapewnia również, że tak samo, jak w przypadku ciągłego przewijania na urządzeniach mobilnych, nowa funkcja nie wpłynie na działanie aukcji reklam ani na sposób obliczania rankingu reklam. Zmieni się natomiast redystrybucja reklam.

Jak wygląda ciągłe przewijanie w praktyce

Przeprowadzone przez nas testy wykazały, że nie jest to funkcja w pełni bezbłędna. Próba otrzymania jak największej ilości wyników zakończyła się niepowodzeniem. Po kliknięciu przycisku „More results” strona albo nie ładowała kolejnych pozycji, albo powielała uzyskane już rezultaty. Co ciekawe, powielone wyniki były reklamami.

Termin wprowadzenia tej funkcji w innych regionach i krajach, nie jest jeszcze znany.

You may also like