Więcej klikania, mniej pisania – Bing wprowadza nowy interfejs wyszukiwania dla obrazów w systemach android i ios. Duckduckgo nie pozostaje w tyle – też zauważycie zmieniony design na urządzeniach mobilnych.
Yahoo goni Google i też ma Knowledge graph.
Twitter chce przyciągnąć nowych użytkowników, dlatego na stronie głównej zaczyna udostępniać oprócz logowania i rejestracji także sekcje gromadzące informacje z różnych dziedzin. Jednak na razie tylko w Stanach Zjednoczonych.
Najsłynniejsze chyba studio nagraniowe świata otwiera swoje podwoje. Interaktywną wycieczkę po Abbey Road Studios przygotowało – oczywiście – Google. Fajne!
Phil Bradley odświeżył spis narzędzi social media. Możemy przeglądać 1000 narzędzi, dzięki którym praca w różnych obszarach będzie łatwiejsza: spotkania, mapy myśli, komunikacja, edukacja, multimedia, książki, strony www, dzielenie się wiedzą i wiele innych.
The International Consortium of Investigative Journalists przygotowało nietypową bazę – bazę „Evicited and Abandoned”. To lista projektów finansowanych przez Bank Światowy, przez które ucierpiało fizycznie bądź ekonomicznie ponad 3 miliony ludzi.
Emanuel Kulczycki pisze o świetnej wtyczce do Google Scholar, która pomoże znaleźć pełną wersję tekstu.
Macie problemy z dopasowaniem wykresu do danych? Oto 33 sposoby na to, jak można zwizualizować dane [infografika]. A tu kolejna seria infografik – tym razem przejrzyście i zgrabnie o big data “What you don’t know about big data”.
Ciekawe studium dotyczące tego, że czasem z tych samych danych badacze wyciągają zupełnie inne wnioski. Czy uśrednianie wyników, albo uzgadnianie wersji większej liczby zespołów jest jakąś na to receptą?
„Ch@nge” to dziewiętnaście tekstów o tym jak Internet zmienił nasze życie. Eseje przygotowane przez naukowców, badaczy, specjalistów, którzy wspólnie działają w projekcie #openmind zainicjowanym przez BBVA. Jest i o big data, internet of things, relacjach między ludźmi, komunikacji i konsumpcji, grach i muzyce… 470 stron do czytania.
Paul Myers – specjalista od wyszukiwania informacji w BBC – dzieli się wiedzą. Oto kolejna część jego porad: jak wyszukiwać efektywnie, znajdywać ludzi i identyfikować właścicieli domen. Rozdziałów jest więcej, bo strona to cały projekt dzięki któremu mamy dostęp do książek „Verification hanbook” i „Verification handbook for investigative reporting”!
To, że algorytm Google zmieniał się (i zmienia) przez ostatnie 15 lat, wszyscy wiemy. Teraz możemy prześledzić historię tych zmian w postaci osi czasu, którą przygotowało DPFOC.
Jak wyszukiwarki indeksują strony i dodają linki? Wyłożone jak należy na potrzeby osób zajmujących się SEO, ale dla zainteresowanych tym, jak wyszukiwarka działa, też będzie ciekawe ☺
A na deser polskie czcionki. 120 darmowych fontów z polskimi znakami, które być może się przydadzą w tworzeniu profesjonalnych, także pod względem typograficznych, raportów, analiz i ofert;)