Urządzenie mobilne vs. komputer – statystyki popularności

Według badania przeprowadzonego przez BIA/Kelsey, w zeszłym roku liczba zapytań do wyszukiwarek po raz pierwszy była wyższa w przypadku urządzeń mobilnych niż w przypadku komputerów.

Okazuje się, że przy pomocy urządzeń mobilnych wysłano 66,5 miliardów zapytań, podczas gdy za pomocą komputerów o 0,9 miliarda mniej. Przewiduje się, że różnica ta wzrośnie jeszcze bardziej w tym roku. Liczba zapytań wykonanych przy pomocy komputerów ma spaść do 64,6 miliardów, a przy pomocy urządzeń mobilnych może poszybować nawet do 81,8 miliardów.

Trend ten – zdaniem analityków – ma trwać przez najbliższe osiem lat. Liczba zapytań komputerów ma spadać co roku o około 500 mln. Wzrost na rynku urządzeń mobilnych będzie dużo bardziej gwałtowny. Tylko w przyszłym roku liczba zapytań podskoczy o 13 miliardów. Przy takim tempie zmian, w roku 2019 według badania BIA/Kelsey urządzenia mobilne osiągną pułap 141,9 miliarda zapytań.

Rynek reklam wyszukiwarkowych na urządzenia mobilne podąża za tym trendem, ale niekoniecznie nadąża. W 2014 roku, wartość wydatków w USA na tym rynku szacowano na 8,72 miliardy dolarów, podczas gdy odpowiedni rynek w przypadku komputerów warty był 14,30 miliarda dolarów. Pod koniec tego roku, przewiduje się, że wydatki na reklamy w wyszukiwarkach zarówno w jednym jak i drugim obszarze będą praktycznie zrównane i wyniosą 12,82 miliarda dolarów w przypadku komputerów i 12,85 miliarda w przypadku urządzeń mobilnych (zgodnie z badaniem eMarketer).

eMarketer przewiduje, że za dwa lata rynek reklam przeznaczonych dla komputerów skurczy się do 9,12 miliarda dolarów, a wartość rynku urządzeń mobilnych podwoi się (osiągnie pułap 21,73 miliarda).

Autor: Jan Lisowski