Ulepszone narzędzie do wyszukiwania w sklepach internetowych od FACT-Finder

Wolters Kluwer Polska, największy wydawca publikacji prawniczych i biznesowych na polskim rynku, usprawnił jakość wyszukiwania w swojej księgarni internetowej profinfo.pl. FACT-Finder Partner Polska odpowiada za dostarczenie technologii wyszukiwawczej oraz obsługę w zakresie jej optymalizacji. Projekt obejmuje również działania doradcze w zakresie optymalizacji kanału sprzedaży online.

Wyszukiwanie to jeden z podstawowych sposobów, w jaki użytkownicy starają się odnaleźć produkty w sklepach internetowych. Kiedy na zapytanie o dany produkt serwis odpowiada komunikatem „zero wyników”, potencjalny klient szybko poszuka go w innym serwisie  a ostatecznego zakupu dokona tam, gdzie towar będzie łatwy do znalezienia. Często przyczyną wcale nie jest brak asortymentu, ale brak obsługi klienta, jak chociażby takiego, który popełnia błędy, wpisując zapytanie w okno wyszukiwania na stronie sklepu.

Jakość podstawowego silnika wyszukiwania w naszej księgarni nie była  zadowalająca. Zależało nam na poprawie wyników oraz możliwości konfiguracji systemu wyszukiwania w zależności od naszych potrzeb. Zdecydowaliśmy się na FACT-Finder’a, biorąc pod uwagę portfolio ponad 1000 klientów w całej Europie, także z branży wydawniczej – mówi Iwona Jaślan, e-Shop Manager, Wolters Kluwer Polska. Nie bez znaczenia była również obecność silnego zespołu technologicznego oraz konsultingowego w Polsce. Sami jesteśmy częścią międzynarodowego koncernu, operującego w 26 krajach, dlatego był to dla nas dodatkowy atut – dodaje.

 W ramach pierwszych działań wdrożony został podstawowy silnik wyszukiwania (Search) w księgarni internetowej profinfo.pl. Razem z tą funkcjonalnością rozwiązanie FACT-Finder oferuje szereg innych udogodnień, takich jak chociażby automatyczna optymalizacja wyników wyszukiwania, niezależność od słowników i języka, czy też badanie zachowań użytkowników i uczenie się na ich podstawie. To także między innymi dostęp do zaawansowanych statystyk, które dostarczają rzetelnych, nieprzekłamanych danych, w przeciwieństwie do niektórych popularnych rozwiązań służących do monitoringu ruchu na stronie.

Jednym z niezbędnych narzędzi w nowoczesnym e-sklepie jest inteligentne przedstawianie oferty produktowej potencjalnemu e-klientowi – właśnie takie możliwości posiada FACT-Finder. Sprzedawać efektywnie znaczy odpowiadać na potrzeby użytkowników i rozumieć ich zachowania w sieci. Wysoka jakość obsługi klienta oraz komfort zakupów  to kluczowe czynniki mające wpływ na  zwiększenie przychodów, niezależnie od kanału dystrybucji – mówi Justyna Skorupska, Dyrektor Zarządzający FACT-Finder Partner Polska, Członek Komitetu Założycielskiego e-Commerce Polska.

 

Źródło: brandnews.pl

***

O rozwiązaniu FACT-Finder

FACT-Finder jest liderem rynku europejskiego w dostarczaniu zaawansowanych rozwiązań wspierających wzrost sprzedaży w sklepach internetowych w oparciu o technologię wyszukiwawczą. Wspiera m.in. Esprit, Mexx, Douglas, Yves Rocher i wiele innych e-sklepów z całej Europy. Technologia wyszukiwawcza FACT-Finder uwzględniająca błędną  pisownię, jest niezależna od rodzaju języka i używana międzynarodowo przez juz ponad 1400 klientów. Za pomocą FACT-Finder sklepy internetowe osiągają wzrost sprzedaży do 33% (zależnie od asortymentu sklepu) i redukują poziom rezygnacji z zakupów aż do 50%.