Sprawniejsze wyszukiwanie w Google Grafika

by Luiza Rach
0 komentarz

11 lutego Google ujawnił szczegóły aktualizacji Google Grafika, która została wprowadzona jeszcze w listopadzie poprzedniego roku. Testuje również nową funkcję w standardowym wyszukiwaniu.

Mniej duplikatów

Celem aktualizacji było zwiększenie przejrzystości wyników wyszukiwania w zakładce Grafika poprzez zmniejszenie ilości duplikatów. Do tej pory wyniki często były dominowane przez jeden konkretny obraz. Od listopada wyszukiwarka zwraca mniej powtórzonych obrazków, w zamian pokazując użytkownikom więcej grafik różniących się wizualnie, ale nadal związanych z ich kwerendą.

google grafika algorytmŹródło: Google Search Liaison

 

Zawężenie wyszukiwania

Wprowadzone zostały również ulepszone sugestie pojawiające się, kiedy wyszukujemy słowo o wielu znaczeniach. W swoim przykładzie Google prezentuje wyszukiwanie „jaguara”, które może odnosić się zarówno do zwierzęcia, jak i marki samochodu.

google grafika

Źródło: Google Search Liaison

Co prawda, podobne sugestie pozwalające na zawężenie kwerendy w obrębie jednego tematu istniały już wcześniej, ale do tej pory nie obejmowały homonimów. Oznaczało to, że chcąc znaleźć informacje związane ze wspomnianym już jaguarem, trzeba było samodzielnie uściślić kwerendę przez dopisanie do niej odpowiednich słów. Aktualizacja ta została wprowadzona w listopadzie ubiegłego roku, więc zapewne dla wielu użytkowników opisane funkcje nie są już niczym nowym. Natomiast Google dopiero w lutym zdecydował się na upublicznienie jej szczegółów za pośrednictwem Twittera.

 

Więcej informacji o domenach

Google Grafika od jakiegoś czasu testuje również nową funkcję. Użytkownicy w Stanach Zjednoczonych mają już dostęp do nowego menu znajdującego się obok wyników wyszukiwania. Znajduje się tam okno About this result, które dostarcza informacje o stronie, do której prowadzi wynik, bez potrzeby wejścia na nią.

Zakładka ma pomóc użytkownikom  w ocenie wiarygodności oraz poziomu bezpieczeństwa serwisu, na który mają zamiar się przenieść. Informacje o domenach domyślnie pochodzą z Wikipedii, a w przypadku ich braku uzupełniane są o dane z Google. Ponadto, znajduje się tam informacja o bezpiecznym połączeniu z daną stroną z użyciem HTTPS (lub jego brakiem). Na ten moment funkcja jest w fazie testów.

You may also like