Spotlight – nowy rywal dla Google

Po przejęciu wyszukiwarki Topsy apetyt Apple na udziały w rynku wyszukiwarek wyraźnie wzrósł. Teraz chce zagrozić liderom.

Jak ogłosił AppleInsider, firma zamierza rozwijać swój produkt Spotlight i stworzyć tym samym nową globalną wyszukiwarkę, która indeksowanymi zasobami będzie w stanie dorównać Google.

Początkowo, po przejęciu Topsy specjalizującego się w wyszukiwaniu w mediach społecznościowych, spodziewano się, że właśnie na tych zasobach skoncentruje się Apple. Teraz jednak okazuje się, że firma zamierza wykorzystać doświadczenie zespołu Topsy w indeksowaniu zasobów i wyszukiwaniu, by stworzyć wyszukiwarkę o globalnym charakterze dla użytkowników produkowanego przez siebie sprzętu.

Co to oznacza w praktyce? Otóż, przede wszystkim to, że korzystający z urządzeń Apple nie będą skazani na Google jako wyszukiwarkę domyślną. Zapewne ostatecznie użytkownik będzie decydował o tym, z której wyszukiwarki zechce domyślnie korzystać, jednak z pewnością Apple zadba o to, by ewentualna rezygnacja ze Spotlight była mało opłacalna, choćby z perspektywy wygody i funkcjonalności.