W Santa Fe w Nowym Meksyku startuje nowa wyszukiwarka, która obiecuje lokalnym konsumentom i biznesmenom szybszy, wydajniejszy i tańszy dostęp do informacji niż tradycyjne wyszukiwanie w Google.
Ta wyszukiwarka to yellCast. Zaprojektowana po to, by ułatwić konsumentom odszukanie lokalnych produktów i usługi oraz błyskawicznie połączyć ich przez telefon, sms bądź email. Celem jest skupienie się na lokalnych sprzedawcach i produktach, w przeciwieństwie do Google czy Yelp i innych krajowych wyszukiwarek, gdzie duże firmy monopolizują często rynek. Strony yellCast umożliwiają kupcom czy przedsiębiorcom personalizowanie ich podstron – dodawanie zdjęć, produktów, ofert czy promocji sezonowych. Wiele małych firm nie ma czasu ani/lub wiedzy by rozwinąć pełną stronę internetową i ją otrzymać, a przecież posiadanie strategii i obecność online są dziś konieczne nawet dla małego biznesu.
Działanie wyszukiwarki dba o prywatność użytkowników – nie analizuje działalności w sieci, nie wykorzystuje prywatnych informacji czy spersonalizowanej reklamy. Twórcy zakładają, że wyszukiwarka zmarginalizuje wielkie państwowe korporacje, stawiając na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania lokalnych przedsiębiorców. yellCast działa jak wiele wyszukiwarek: konsument wpisuje czego szuka (typ działalności) i lokalizację. Jako wyniki dostaje listę przedsiębiorców z telefonami, ich reklamami i stronami biznesowymi.
yellCast będzie pobierać stosunkowo niewielkie opłaty od przedsiębiorców, jeśli ci zechcą korzystać z dodatkowych opcji. Ale nawet te firmy, które się nie zarejestrują i nie będą korzystać z rozszerzonych funkcji wyszukiwarki, będą obecne w wyszukiwarce ponieważ baza tworzona jest na podstawie istniejących źródeł takich jak książki telefoniczne, strony biznesowe czy strony firm. Szefowa projektu Kate Greer mówi: „Chcemy zmienić sposób w jaki dzisiaj wyszukiwarki wyszukują informacje. Chcemy uniknąć sposobu, w jaki konsumenci i przedsiębiorcy są wyszukiwani i śledzeni przez wielkie wyszukiwarki. Naszym celem jest wyrównanie szans i połączenie lokalnych konsumentów i producentów, którzy zostali wykluczeni z rynku przez wielkie wyszukiwarki takie jak Amazon.”
Beta testy potrwają trzy miesiące. Przez ten czas przedsiębiorcy z Santa Fe mogą się rejestrować i odbierać zlecenia od klientów za darmo.
Więcej informacji na www.yellcast.com