Reddit – społeczność internetowa z potencjałem biznesowym

by Katarzyna Jarczewska
0 komentarz
ikona aplikacji reddit

Reddit to sieć społecznościowa, która zestawia wiadomości, ocenia treści internetowe i prowadzi dyskusje na różne tematy. Stronę założyli Steve Huffman i Alexisa Ohaniana w 2005 roku jako „Digg” (gra słów digg). W 2006 roku, Conde Nast Digital przejęło portal za 20 milionów dolarów, po czym zmienili oni nazwę na Reddit.

Jak działa Reddit

Zarejestrowani użytkownicy mogą przesyłać linki, teksty, obrazy na stronę poświęconą konkretnemu tematowi dyskusji. Opublikowane posty są poddawane głosowaniu, gdzie użytkownicy głosują zarówno na tak, jak i na nie. Zdobyte punkty stanowią różnicę pomiędzy łączną liczbą głosów pozytywnych i negatywnych. Wynik wpływa na to, gdzie pojawia się post – im więcej punktów, tym wyższa pozycja na stronie głównej. Posty można też komentować, a komentarze również mogą otrzymywać głosy na tak, lub na nie. Każdy post jest podporządkowany do oddzielnej kategorii, nazywanej subredditem. Wśród kategorii znajdują się m.in.: gry, sport, biznes/ekonomia, telewizja, nauka, sztuka, technologia czy podróże.

Subreddit

opiera się na konkretnym temacie / kategorii. Czyli jest to miejsce, gdzie użytkownicy – reddytorzy mogą dodawać i dyskutować o treści dotyczącej wybranego tematu. Mogą więc dopisywać się do subredditów związanych z interesującymi ich kwestiami, co pozwala im być na bieżąco ze wszystkimi nowinkami. Każdy subreddit ma swoje własne zasady i moderatorów, którzy pomagają utrzymać dyskusje w temacie, wolne od spamu i trolli.

Treści, które pojawiają się na ekranie danego użytkownika, są dobierane pod kątem tego, na co i jak wcześniej głosował. Liczy się też to, jakie subreddity subskrybuje.

Wszystkie dyskusje są publiczne, co oznacza, że każdy posiadający konto lub nie ma dostęp do udostępnianych tam treści. Aby udostępniać posty, oceniać i odpowiadać, trzeba się już zarejestrować. Każdy aktywny użytkownik może zbierać punkty, tzw. „karmę”, na podstawie ocen i wkładu w społeczność Reddit. Użytkownicy zarabiają karmę, gdy publikują i komentują, a to, co tworzą, jest oceniane przez społeczność.

Korzystanie z serwisu jest bezpłatne, ale istnieje możliwość wykupienia konta premium, co powoduje zwiększenie pewnych limitów (liczba subskrybowanych i wyświetlanych subredditów, liczba linków na jednej stronie) oraz wyłącza wyświetlanie reklam.

Reklama na Reddicie

Można stworzyć dwa rodzaje:

  • Takeover Ads (ogłoszenia z linkami) przekierowują użytkowników Reddita na zewnętrzną stronę, dzięki czemu mamy możliwość zwiększenia ruchu np. w swoim sklepie internetowym.
  • Reklamy tekstowe, które mogą być pomocne w zwiększeniu zaangażowania. Przenoszą one użytkowników do konkretnego postu w serwisie Reddit. Post może zawierać linki oraz teksty, i widnieje przy nim tag „promowane”. Użytkownicy mogą komentować te reklamy, jak zwykłe posty. Co warte podkreślenia, opcję komentowania można wyłączyć.

Dodatkowo, można dookreślić grupę odbiorców naszej reklamy, według:

  • Zainteresowań
  • Lokalizacji
  • Subredditów
  • Platformy (komputer stacjonarny i Internet mobilny)
  • Urządzenia mobilnego (Android lub iOS)
  • Pory dnia

Podsumowanie

Nie trzeba korzystać z płatnych reklam, żeby zaistnieć na Reddicie. Można również realizować organiczne działania marketingowe. Marki mogą publikować treści, które użytkownicy uważają za wartościowe i interesujące. Jest to jednak działanie wymagające sporego zaangażowania, np. poprzez udział w dyskusjach w danych subredditach, odpowiadanie na pytania i tworzenie treści dostosowanych wyłącznie do platformy. W Reddcie można zorganizować sesje AMA (Ask Me Anything) na wybranym subreddicie i zapytać o zdanie klientów, aby ocenić, co inni myślą o marce i zachęcić do zaangażowania, promując treści, które ich interesują.

Reddit to dobra przestrzeń do tworzenia treści, które mogą zwiększyć widoczność i zbudować świadomość marki. Jednak, żeby naprawdę dotrzeć do tej społeczności, należy być bardzo aktywnym użytkownikiem. Aby promować swój biznes na Reddicie, nie wystarczy samo podsyłanie linków, trzeba też zaangażować się w rozmowy i zdobyć jak najwięcej zwolenników. Jest to sposób na porozumienie się z klientami i zaoferowanie im tego, czego potrzebują.

You may also like