Google udostępniło nowe narzędzie wspierające biznes – aplikację, służącą potwierdzeniu czy firma zarejestrowana na Google Moja Firma naprawdę istnieje. Jak na razie narzędzie jest testowane w Ameryce.
Funkcjonowanie procesu weryfikacji opiera się na całkowicie charytatywnym działaniu członków „Zaufanej Grupy Akredytatorów”, do której należą wybrani przez Google Akredytatorzy spośród członków inicjatywy Let’s Put Our Cities on the Map, oraz samodzielnie zgłoszeni przedsiębiorcy, którzy weryfikują lokalne przedsiębiorstwa.
Uwierzytelnienie biznesu opiera się na kodzie pocztowym, numerze telefonu lub za pomocą Google Search Console i wymaga fizycznej obecności w miejscu działalności firmy. Potwierdzone dane w formie kodu QR z zawartą informacją o lokalizacji procesu uwierzytelniania, wysyłane są do centrali i zaktualizowane pojawiają się na stronie Google Maps.
Proces weryfikacji uregulowany jest różnymi obowiązującymi zasadami i wskazówkami, m.in. konieczne jest posiadanie profilu marki na portalu Google+, weryfikacji nie mogą zostać poddane firmy w trakcie zawieszenia działalności lub zmiany lokalizacji lub zawartość profilu biznesowego nie spełnia wymagań portalu.
Aplikacja działa wyłącznie na urządzeniach z Androidem oraz przeglądarką Chrome.
Autor: Małgorzata Drobny