Zespoły Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie znalazły się wśród 30 najlepszych na świecie i jednocześnie w gronie Top15 Europy tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge (GOMC) – poinformował dr Wojciech Czart z Wydziału Fizyki UAM, opiekun jednej z drużyn.
Oba zespoły studentów zmierzyły się z ponad 1660 drużynami z całego świata i zdobyły tytuł AdWords Business Semi-Finalist.
GOMC jest jednym z największych międzynarodowych konkursów organizowanym dla środowiska akademickiego, angażującym tysiące zespołów studenckich z całego świata. Każdy zespół ma za zadanie przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię promocyjną dla wybranej firmy. Studenci prowadzą działania marketingowe z wykorzystaniem Google AdWords – zaawansowanego systemu zarządzania kampaniami reklamowymi w Internecie. Uczestnicy opracowują również dwa raporty – przed i po kampanii. Konkurs wymaga od uczestników znajomości marketingu internetowego, metod optymalizacji oraz zarządzania strategicznego. Niezwykle ważne są również umiejętności miękkie związane z pracą w grupie.
Studenci UAM Marta Kłobukowska, Weronika Ziętek, Wojciech Odważny i Kamil Poturalski pod opieką naukową dr Wojciecha Czarta z Wydziału Fizyki UAM przeprowadzili kampanię promocyjną dla internetowego sklepu modelarskiego Fun & Fly. Zespół z SGH (w składzie: Magda Posluszny, Mateusz Łozowicki, Michał Kloczkowski, Jakub Dylewicz i Konrad Szczygieł) pod opieką naukową dr Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Systemów Zarządzania promował internetowy butik odzieżowy MISBHV.
Jak czytamy w komunikacie, obydwie uczelnie od lat plasują się w światowej czołówce konkursu Google Online Marketing Challenge. Studenci z SGH na osiem edycji konkursu pięć razy zostawali jego laureatami. W latach 2012 i 2014 zostali globalnymi zwycięzcami pokonując ponad 3000 zespołów z całego świata. W trzech wcześniejszych edycjach zajmowali pierwsze miejsca w Europie zdobywając tytuł regionalnego zwycięzcy.
W pierwszych latach GOMC studenckie zespoły z SGH uczestniczyły w konkursie poza programem nauczania. Od zeszłego roku odbywa się to w ramach przedmiotu „Marketing z wykorzystaniem wyszukiwarek internetowych”, należącego do nowego kierunku studiów magisterskich e-Biznes. Studia służyć mają m.in. nauczeniu projektowania przedsięwzięć e-biznesowych, w szczególności w zakresie modelu biznesu i strategii ukierunkowanych na rozwój relacji z klientami.
Studenci UAM od początku przygotowują się do konkursu w ramach autorskich zajęć „Technologie e-commerce – marketing internetowy”, prowadzonych na Wydziale Fizyki UAM przez dr Wojciecha Czarta. Wykład ten jest prowadzony dla kierunku studiów licencjackich Technologie Komputerowe oraz magisterskich Techniczne Zastosowania Internetu, przekształcanego obecnie w nowy międzyuczelniany kierunek Aplikacje Internetu Rzeczy, prowadzonego wspólnie przez UAM oraz Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.
Źródło: www.naukawpolsce.pap.pl