Pinterest to też narzędzie biznesowe

autor gościnny

, Social media

W obecnych czasach nie wolno pomijać naprawdę przydatnych mediów społecznościowych. Niewiele firm w Polsce korzysta z platformy Pinterest – to może być duży błąd

Co najpierw przyciąga uwagę internautów: obraz czy akapit tekstu? Nawet jeśli tytuł jest tzw. clickbaitem, to i tak najprawdopodobniej spojrzymy na zdjęcie. Treści wizualne przyciągają po prostu  bardziej niż teksty – tak już są ludzie skonstruowani. Właśnie tę ludzką cechę wykorzystuje Pinterest. Co więcej, nawet jeśli uważasz, że twoja firma nie pasuje do profilu tego serwisu, istnieją sposoby na to, aby dla ciebie pracował. Dla wysoce wizualnych przedsięwzięć nie ma żadnych usprawiedliwień na nieobecność na tej platformie. Marketing wizualny jest trendem, którego nie wolno ignorować, jeżeli nie chcemy pozwolić, by pociąg odjechał ze stacji bez nas.

Pinterest w marketingu

Według statystyk pobranych z Coschedule, strony ze zdjęciami mają 94% więcej odsłon niż strony bez obrazów. Strony te otrzymują więcej “lajków” i są częściej udostępniane niż strony wyłącznie z tekstem. Pinterest ma ponad 150 milionów użytkowników w każdym miesiącu, a dwie trzecie wszystkich pinów pochodzi od firm. Odsetek użytkowników korzystających ze sprzedaży internetowej na Pinterest jest najwyższym ze wszystkich społecznościowych mediów. Ocenia się, że wspomniane piny generują 27% więcej sprzedaży za kliknięcie niż posty z serwisu Facebook i 400% więcej niż tweety na Twitterze.

Pinterest napędza też więcej ruchu niż inne media społecznościowe. Z obrazów publikowanych na Pinterest, 80-95% jest klikanych, co oznacza, że generuje on więcej ruchu odsyłającego niż połączone LinkedIn, Google+ i YouTube. Poza tym, zawartość na Pinterest żyje dłużej. Większość postów na Facebooku ma cykl życia sięgający godziny. Treść opublikowana na Twitterze pozostaje widoczna przez około pięć do dwudziestu pięciu minut. Zawartość Pinterest pozostaje średnio przez tydzień. 87% użytkowników kupiło produkt, ponieważ widzieli go na Pinterest. I wreszcie  – średni czas trwania sesji na tej platformie przekracza 14 minut. Jaka jest średnia długość odwiedzin twojej witryny?

Niezależnie od tego, czy twoja firma jest z segmentu B2B czy B2C, zasadniczo promujesz zawsze styl życia  (oczywiście, jeśli prawidłowo umieścisz swoje produkty i usługi).Pamiętaj też, że prawdopodobnie masz więcej materiału wizualnego, niż sobie wyobrażasz. Infografiki, wykresy, przyciągające wzrok zdjęcia, okładki książek – wszystkie te obrazy działają dobrze na Pinterest i zapewniają szybką ścieżkę do twojej witryny i stron docelowych, ponieważ piny automatycznie zawierają link do źródła obrazu.

Optymalna liczba znaków w pinach wynosi około 300. Warto więc używać odpowiednich słów kluczowych, aby zoptymalizować wyszukiwarkę i skorzystać z zalet swojej przewagi.

Pamiętaj, Pinterest działa w obie strony. Umieść przyciski “Przypnij” obok zdjęć i zawartości, aby zachęcić użytkowników do udostępniania Twojej witryny i stworzyć piny, które są zoptymalizowane pod kątem współużytkowania i wysyłania użytkowników do Twojej witryny.

Autor: Krzysztof Maciejewski

Creditreform Polska