Nowy algorytm Google uderza przede wszystkim w małych przedsiębiorców

by Autor Gościnny
0 komentarz

Agencja Koozai podaje, że nowy algorytm Google, stworzony na potrzeby urządzeń mobilnych miał poważny wpływ na sektor małych i średnich firm.

Według majowego raportu Koozai, z 2000 przedsiębiorstw tego typu, na których przeprowadzono badanie, 46% odnotowało  zmiany w pozycjonowaniu swoich stron. Aż 41% odnotowało spadek o przynajmniej trzy miejsca, co w niektórych przypadkach spowodowało spadek w ruchu na stronie o 50%.

„Pogłoski o tym, że aktualizacja dla urządzeń mobilnych Google spowoduje mętlik w pozycjonowaniu stron były nie do końca trafione.” Mówi Ben Norman, prezes Koozai. Przesadzone szacunki co do tego, jaki wpływ będą mieć te zmiany na pozycjonowanie pokazuje, że większość przedsiębiorstw nie zdawało sobie sprawy z tego, że nawet małe zmiany w rankingu mogą mieć olbrzymi wpływ na ich ogólne wyniki w wynikach wyszukiwania przez urządzenia mobilne.”

Podczas pozycjonowania Google bierze pod uwagę około 200 czynników. Dlatego też, chociaż Google podkreśla wagę optymalizacji pod urządzenia mobilne, trudno jest w odpowiednim stopniu spełnić wszystkie kryteria by wpłynąć na pozycjonowanie swojej strony. Koozai stwierdza, że w przypadku 27% badanych firm odnotowano spadek w pozycjonowaniu stron, nawet jeśli były one zoptymalizowane pod urządzenia mobilne.

Norman stwierdza, że wielu przedsiębiorców jest sfrustrowanych zmianami, ponieważ pomimo dostosowania się do ostrzeżeń Google odnotowali spadki. Podkreśla też, że w małych firmach często nie rozumie się tego, jak działa SEO i analizy e-commerce.

„Wielu dzisiejszych konsumentów przeszukuje Internet, by znaleźć interesujące je usługi, a następnie dokonują zakupu za pomocą komputera. Ponadto, wiele małych firm nie zdaje sobie sprawy z tego, że zachodzi tego typu zjawisko, a co za tym idzie ich strony nie dają ich klientom odpowiednich warunków do przeglądania ich na urządzeniach mobilnych.”

37% badanych wyraziło obawy, że nowy algorytm negatywnie wpłynie na ich sprzedaż, podczas gdy 44% nie wyraziło takiej obawy, ponieważ zamówienia w głównej mierze prowadzone były za pomocą komputerów. Około połowa respondentów nie była pewna czy zależności pomiędzy tymi dwoma rodzajami urządzeń mają wpływ na wyniki sprzedaży. 12% respondentów nie wiedziało czy ich strony internetowe są przystosowane do obsługi urządzeń mobilnych.

Autor: Jan Lisowski

You may also like