Udostępnianie dokumentów firmowych podczas fuzji, przejęć, audytów czy działań inwestycyjnych, wiąże się z wieloma niebezpieczeństwami. Wyciek wrażliwych informacji może nie tylko uderzyć w reputację firmy, ale również doprowadzić do poważnych problemów finansowych. Dotyczy to także kancelarii prawniczych, które każdego dnia przesyłają dziesiątki ważnych dokumentów. Dlatego też coraz więcej firm decyduje się wdrożyć nowoczesne rozwiązania z zakresu Virtual Data Room.
Virtual Data Room — wygodne i bezpieczne przesyłanie danych
Virtual Data Room to oprogramowanie, które cieszy się coraz większą popularnością zarówno wśród dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Mowa tutaj również o kancelariach i firmach prawniczych, które nieustannie pracują na wrażliwych danych zawartych m.in. w umowach. Bezpieczeństwo poufnych informacji jest kluczowe nie tylko ze względu na renomę kancelarii, ale również ze względu na komfort i wygodę codziennej pracy.
Świat nowych technologii i Internetu, a także idąca z tym w parze globalizacja sprawiły, że konieczne stało się zaimplementowanie nowych systemów chroniących dane osobowe, szczegóły transakcji i inne informacje objęte tajemnicą zawodową. Virtual Data Room to narzędzie, które pozwala uzyskać znacznie wyższą jakość codziennej pracy i odpowiedni poziom bezpieczeństwa podczas przejęć, fuzji, audytów, działań inwestycyjnych czy jakiejkolwiek komunikacji między kancelarią a klientem.
Virtual Data Room — skuteczność i intuicyjność w jednym
Virtual Data Room nie jest rozwiązaniem, które wymaga implementacji po stronie klienta. Jest to system informatyczny dostępny przez przeglądarkę, zatem nie wymaga jakichkolwiek wdrożeń. Renomowanym dostawcą Virtual Data Room jest Fordata https://fordata.pl/ — firma z olbrzymim doświadczeniem, która oferuje m.in.:
- szybką, łatwą i intuicyjną obsługę systemu,
- elastyczność w zakresie użytkowania,
- polski, angielski, niemiecki i czeski interfejs,
- brak konieczności instalacji oprogramowania (SaaS),
- stałą pomoc działu wsparcia Klienta,
- zgodność z polskim ustawodawstwem, RODO, MIFID, MAR, ISO 27 001 i wymogami banków.
Virtual Data Room pozwala firmom prawniczym w bezpieczny sposób zarządzać dokumentacją i komunikacją z klientem. To rozwiązanie, które ułatwia prowadzenie np. prawnego badania due diligence. Rozwiązanie to ułatwia też współpracę zespołową i umożliwia monitoring i analizę aktywności użytkowników. Przekłada się to na skuteczną ochronę danych osobowych i wrażliwych danych firmowych, a także na zminimalizowanie ryzyka zaistnienia niezgodnych z prawem sytuacji. VDR to system dbający o reputację i rentowność kancelarii, która po jego wdrożeniu, może prowadzić swoje działania w znacznie wygodniejszy sposób.
Wszystko w jednym miejscu
Virtual Data Room to także szyfrowana przestrzeń online, która pozwala przechowywać duże pliki i dokumenty. Wszystkie umowy, foldery i inne ważne informacje są właściwie strzeżone i mogą być udostępniane wyłącznie osobom, którym wcześniej został nadany dostęp. Bieżący monitoring aktywności użytkowników, którzy aktualnie przeglądają dany plik, pozwala też szybko reagować na wszelkie ewentualne zagrożenia.
Artykuł sponsorowany