Na rynku informacji w Niemczech praktycy i teoretycy informacji opracowali system ścisłej współpracy. Inicjatywa nosi nazwę Deutsche Informationsgesellschaft (DGI) – Niemieckie Stowarzyszenie Specjalistów Informacji. DGI jest to system współpracy wszystkich branż z rynku informacji.
W DGI działają bibliotekarze, archiwiści, brokerzy informacji, pracownicy naukowi oraz pracownicy agencji informacyjnych.
Dane z agencji informacyjnych są materiałem dydaktycznym dla teoretycznych rozważań pracowników naukowych, którzy zajmują się rynkiem informacji i odwrotnie: naukowcy dopracowują to, czego rynek potrzebuje.
DGI wspiera rozwój rynku informacji poprzez:
- dbanie o sprawną wymianę informacji między klientem i wykonawcą usług informacyjnych,
- kreowania i promowanie pozytywnego wizerunku pracowników informacji,
- interpretowanie przepisów prawnych dla potrzeb rynku informacji,
- ustalanie polityki informacyjnej DGI,
- organizację konferencji i szkoleń dla członków DGI,
- utrzymywanie kontaktów z krajowymi i zagranicznymi organizacjami z rynku informacji.
Na wspólnych spotkaniach członkowie DGI wymieniają się doświadczeniem, publikują teksty w pismach branżowych pismach, ustalają metody rzetelnej i szybkiej obsługi informacyjnej.
Działalność DGI to przede wszystkim stała wymiana informacji między poszczególnymi instytucjami i firmami z branży. Dzięki tej współpracy najbardziej specjalistyczne zlecenia trafiają do właściwej firmy, przez co klient otrzymuje usługę na najwyższym poziomie.
Ludzie związani z rynkiem informacji w Niemczech stale obserwują zmieniające się potrzeby w zakresie zarządzania informacją i dokumentacją. Rozwój technologiczny dostarcza nowe narzędzia i usługi,a tym samym wywiera wpływ na umiejętności i kompetencje pracowników informacji. Monitoring rynku umożliwia szybką reakcję, pomaga znaleźć najlepsze metody pracy oraz na bieżąco określa system kształcenia pracowników informacji.
Zrzeszone w DGI osoby, instytucje i firmy spotykają się raz w roku podczas zjazdu. W skład zarządu wchodzą pracownicy naukowi niemieckich uczelni wyższych oraz przedstawiciele firm z rynku informacji.
Źródło: DGI