Social media – 7 narzędzi do zarządzania

Zarządzanie kilkoma kontami w mediach społecznościowych na raz może być trudne i czasochłonne. Na szczęście istnieje wiele rozwiązań, które pomagają w obsłudze tego rodzaju kont. Służą do aktualizacji statusów, monitorowania aktywności grup docelowych itp. Niestety, wraz z rozwojem tego typu oprogramowania, giganci rynkowi przejmują je i, na ogół, wygaszają. Przykładem na to może być TweetDeck i Summify.

Buffer

Buffer to jedna z najbardziej popularnych aplikacji na tym rynku. Przy pomocy prostego interfejsu pozwala na planowanie postów na Twitterze, Facebooku, Linkedinie i Google+. Buffer również pozwala na tworzenie harmonogramów postów, zbieranie danych, ich analizę itp.

Dostęp do buffer kosztuje 10$ za miesiąc, a abonament ten pozwala na wysyłanie dowolnej liczby postów na 12 kontach obsługiwanych przez dwie osoby. Można go również przetestować za darmo przez krótki okres.

Bitly

Bitly to aplikacja, która potrafi dużo więcej niż skracanie adresów w postach. Posiada też narzędzie analityczne, które pozwala na monitorowanie kliknięć, potrafi też zapisywać ulubione strony. Aplikacja działa na wielu platformach – zarówno na Facebooku jak i Tweeterze. Jest ona w pełni darmowa.

Everypost

Everypost to aplikacja, która pozwala na wysłanie aktualizacji do wszystkich największych sieci społecznościowych na raz. Wystarczy napisać wiadomość, dodać zdjęcia lub pliki wideo, hashtagi, a następnie przesłać je na Twittera, Google+, Pinterest, Facebook, LinkedIn, Tumble oraz przez e-mail. Kolejną przydatną funkcjonalnością jest to, że apka potrafi skracać tekst do mniej niż 140 znaków (limit Twittera). Chociaż czasem może to generować błędy w tekście, to jest to zawsze ciekawe rozwiązanie.

Everypost jest aplikacją darmową.

Sprout Social

Sprout Social to kolejne narzędzie, które pozwala na zarządzanie postami, monitorowanie oraz analizę danych na kontach na różnych portalach społecznościowych. Pozwala na stworzenie harmonogramu postów wysyłanych na Facebooka i Twittera, monitorowanie wiadomości na Facebooku, Twitterze, Google+ i LinkedInie, a także pozwala na tworzenie wizualizacji danych zebranych z tych portali.

Aplikację można wypróbować za darmo, ale by dłużej z niej korzystać, trzeba przygotować się na wydatek od 39$ do 99$ za miesiąc.

Tweepi

Jest to aplikacja skierowana na obsługę Tweetera. Posiada narzędzie do szybkiego organizowania konta – usuwania nieaktywnych kont, automatycznego odpowiadania na subskrypcje, subskrybowania nowych kont itp. Jest to proste narzędzie, które pozwala szybko odgracić Twitterowe konto.

Z aplikacji można korzystać za pośrednictwem kilku pakietów. Najtańszy to pakiet Silver (7,49$ za miesiąc), najdroższy – Platinium (14,99 za miesiąc). Producent oferuje też zniżkę jeśli zapłacimy za cały rok z góry (17%).

SocialOomph

SocialOomph to aplikacja, która pozwala na połączenie kont na Facebooku, Twitterze, LinkedIn, Plurk i konta na blogu, dzięki czemu można monitorować aktywność użytkowników w tych serwisach i udostępniać na nich treści jednocześnie.

Aplikacja jest darmowa, ale dostępna jest również profesjonalna, płatna wersja, która zawiera sporo przydatnych narzędzi.

HootSuite

Jest to najpopularniejsze narzędzie social media. Powodem tego jest to, że narzędzie pozwala na prowadzenie kampanii w różnych portalach społecznościowych z jednego miejsca. Narzędzie umożliwa też monitorowanie wiadomości i analizę danych. HootSuite, podobnie jak inne narzędzia, posiada możliwość budowania harmonogramów dla różnych platform.

Program dostępny jest w opcji darmowej i pro (8,99$ za miesiąc). Posiada też produkty skierowane i zaprojektowane specjalnie dla przedsiębiorstw rynku mediów społecznościowych.

 

Autor: Jan Lisowski