Najbardziej użyteczne funkcjonalności marketing automation

Avatar

autor gościnny

, Biznes

Systemy CRM, które umożliwiają automatyzację marketingu to świetne rozwiązanie zarówno dla małych, jak i dużych przedsiębiorstw. Dzięki niemu możesz skutecznie prowadzić kampanię marketingową – zyskujesz wiedzę na temat swoich klientów i dopasowujesz komunikaty sprzedażowe do ich potrzeb.

Systemy do automatyzacji marketingu dostarczają szereg funkcjonalności, które pozwalają dbać o relacje z klientem na każdym etapie ścieżki zakupowej. Poznaj najskuteczniejsze z nich i dowiedz się jakie niosą ze sobą korzyści.

 

Customer Intelligence

Customer Intelligence, czyli znajomość swojej grupy docelowej to podstawa skutecznego marketingu. System zbiera informacje na temat przeglądanych przez klienta produktów, co pozwala wnioskować jego przyszłe zachowania konsumenckie. W momencie pozostawienia przez niego adresu internetowego, system automatycznie łączy go z każdą późniejszą aktywnością klienta. Kiedy użytkownik powróci do sklepu, wtedy system rozpozna go dzięki plikom cookie.

marketing automation

Cross-selling

Cross-selling, to jedna z najefektywniejszych technik sprzedażowych. To proponowanie komplementarnych produktów do produktów już kupionych, bazując na zachowaniach zakupowych innych klientów. Czyli kupując laptopa, dostajesz wiadomość z rekomendowaną myszką, dlatego, że inni klienci ją wybierali. Ryzyko cross-sellingu jest niewielkie – klient już zna markę (i prawdopodobnie jej ufa, skoro dokonał zakupu), więc podtrzymanie jego zainteresowania wymaga dużo mniejszych środków i  nakładów finansowych niż pozyskanie nowego. Można więc oczekiwać większej konwersji, ponieważ mamy już zbudowaną relację z klientami.

Automatyzacja marketingu oszczędza nasz czas, ponieważ poświęcamy go jedynie na zaprojektowanie i uruchomienie scenariusza – w edrone – krakowskim CRM-ie dla branży e-commerce zajmuje to zaledwie kilka minut.

 

Dynamiczne newslettery

Dlaczego? Bo możemy segmentować listę mailingową, wysyłać zróżnicowane treści dla określonych grup odbiorców. Dzięki customer intelligence zbieramy dane na temat klientów, np. informacje o tym, jakie produkty kupowali i przeglądali w sklepie, jakie porzucali w koszyku albo kiedy po raz ostatni odwiedzili sklep internetowy. Możemy zatem wysyłać newslettery kategorii – skierowane do osób, które przeglądały produkty z danej kategorii, informując ich o nowościach, wyprzedażach w danej kategorii. Newsletter dynamiczny pozwala na umieszczenie “placeholderów”, takich jak “przeglądane produkty” albo “bestsellery”, które automatycznie uzupełnia się o odpowiednie produkty – inne dla każdego klienta.

marketing automationRatowanie porzuconych koszyków.

Niezrealizowane zakupy to największa bolączka chyba wszystkich właścicieli sklepów internetowych. Jak się szacuje, aż ¾ zakupów nie jest sfinalizowanych. Warto wdrożyć odpowiedni scenariusz – wtedy klient, który porzucił koszyk otrzymuje informację o oczekujących w nim produktach. Można mu też zaproponować rabat na zakupy – choć to zależy od strategii marketingowej każdej marki.

Dobra wiadomość jest taka, że ta funkcjonalność pozwala uratować aż 30% porzuconych koszyków.