Nie wiesz, gdzie i kto pisze o Twojej firmie? Do jakiego odbiorcy trafiają twoje komunikaty i kampanie? Są narzędzia, które pozwolą Ci zapanować nad informacjami w sieci.
Znaczenie Internetu
Niełatwo jest śledzić, jak rozchodzą się nasze informacje prasowe i co pisze się w mediach społecznościowych o naszej firmie, usługach czy produktach. Aby znaleźć ważne informacje powstały narzędzia monitorujące treści publikowane w Internecie. Pomagają one odpowiedzieć na pytania:
- Czy w sieci mówi się o mojej marce?
- Jakie są konteksty tych wypowiedzi?
- Kto wypowiada się najczęściej?
- Czy na skutek prowadzenia działań marketingowych zmienia się natężenie tej dyskusji?
- W jakich serwisach społecznościowych najczęściej toczy się ta dyskusja?
- Jakie emocje wzbudza moja marka?
- Jak wypadam na tle konkurencji?
Jak działa monitoring Internetu
Systemy typu Newspoint to internetowe platformy, które przeszukują i klasyfikują materiały z sieci. Działają niezależnie od wyszukiwarek typu Google i same przeszukują sieć w poszukiwaniu istotnych materiałów. Kryteria wyszukiwania opierają się na słowach kluczowych. Może być to nazwa marki, produktu czy usługi, ale równie dobrze np. slogan. Po podaniu słów kluczowych system przeszukuje źródła i wyrzuca wyniki w postaci artykułów wraz z obrazkami i linkami do miejsca w sieci, w których został opublikowany. Newspoint przeszukuje również dane archiwalne.
Wyniki prezentowane są w postaci wizualizacji i tabel.
Co przeszukuje monitoring:
- portale, fora, blogi, społeczności, mikroblogi, opinie, wideo
- portale zagraniczne
- polskie serwisy
- media społecznościowe
Zakres wyszukiwań można dowolnie zawęzić.
Dla kogo monitoring?
Dla każdej firmy , która na bieżąco chce monitorować swój wizerunek w sieci. Najczęściej są to:
- agencje interaktywne
- firmy badawcze
- agencje PR, które sprawdzają efekty prowadzonych przez siebie kampanii
- osoby prywatne – blogerzy i inni zaangażowani w Internet
Narzędzia do monitoringu mediów społecznościowych
Dostępnych jest wiele narzędzi, które zajmują się monitoringiem Internetu. Są to:
- Brand24
- Sentione
- Newspoint
- Instytut Monitorowania Mediów
- Press-Service
- Sysomos