Monitoring Internetu czyli jak zapanować nad informacjami w sieci

by Rynek Informacji
0 komentarz

Nie wiesz, gdzie i kto pisze o Twojej firmie? Do jakiego odbiorcy trafiają twoje komunikaty i kampanie? Są narzędzia, które pozwolą Ci zapanować nad informacjami w sieci.

Znaczenie Internetu 

Niełatwo jest śledzić, jak rozchodzą się nasze informacje prasowe i co pisze się w mediach społecznościowych o naszej firmie, usługach czy produktach. Aby znaleźć ważne informacje powstały narzędzia monitorujące treści publikowane w Internecie. Pomagają one odpowiedzieć na pytania:

  • Czy w sieci mówi się o mojej marce?
  • Jakie są konteksty tych wypowiedzi?
  • Kto wypowiada się najczęściej?
  • Czy na skutek prowadzenia działań marketingowych zmienia się natężenie tej dyskusji?
  • W jakich serwisach społecznościowych najczęściej toczy się ta dyskusja?
  • Jakie emocje wzbudza moja marka?
  • Jak wypadam na tle konkurencji?

Jak działa monitoring Internetu

Systemy typu Newspoint to internetowe platformy, które przeszukują i klasyfikują materiały z sieci. Działają niezależnie od wyszukiwarek typu Google i same przeszukują sieć w poszukiwaniu istotnych materiałów. Kryteria wyszukiwania opierają się na słowach kluczowych. Może być to nazwa marki, produktu czy usługi, ale równie dobrze np. slogan. Po podaniu słów kluczowych system przeszukuje źródła i wyrzuca wyniki w postaci artykułów wraz z obrazkami i linkami do miejsca w sieci, w których został opublikowany. Newspoint przeszukuje również dane archiwalne.

Wyniki prezentowane są w postaci wizualizacji i tabel.

Co przeszukuje monitoring:

  • portale, fora, blogi, społeczności, mikroblogi, opinie, wideo
  • portale zagraniczne
  • polskie serwisy
  • media społecznościowe

Zakres wyszukiwań można dowolnie zawęzić.

Dla kogo monitoring?

Dla każdej firmy , która na bieżąco chce monitorować swój wizerunek w sieci. Najczęściej są to:

  • agencje interaktywne
  • firmy badawcze
  • agencje PR, które sprawdzają efekty prowadzonych przez siebie kampanii
  • osoby prywatne – blogerzy i inni zaangażowani w Internet

Narzędzia do monitoringu mediów społecznościowych

Dostępnych jest wiele narzędzi, które zajmują się monitoringiem Internetu. Są to:

  • Brand24
  • Sentione
  • Newspoint
  • Instytut Monitorowania Mediów
  • Press-Service
  • Sysomos

You may also like