Microsoft kupił LinkedIn

Marta Dzienkiewicz

Marta Dzienkiewicz

, News

Microsoft kupił LinkedIn za 26,2 mld USD w gotówce. Transakcja została zatwierdzona, teraz pozostało tylko jeszcze dopięcie umów i procedur między firmami. Fuzja nie będzie mieć wpływu na funkcjonowanie największego zawodowego serwisu społecznościowego.

Firmy zapewniają, że to transakcja korzystna dla obu stron. Microsoft zyskuje segment, którego dotąd brakowało mu wśród usług i w ten sposób rozszerzy pakiet oferowanych rozwiązań. Dzięki LinkedIn Microsoft będzie mógł poprawić przede wszystkim swój zasięg w zakresie usług społecznościowych i w segmencie usług dla biznesu. Oczywiście nie bez znaczenia jest rozszerzenie kanału potencjalnej sprzedaży firmowych produktów.

LinkedIn jest aktywny w ponad 200 krajach i ma 105 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie. Na portalu zarejestrowanych jest 433 milionów osób zapewniających – podobno – 45 mld odsłon kwartalne! 60 procent całego ruchu na stronach to użytkownicy mobilni. LinkedIn to także jedno z największych repozytoriów ofert pracy – znajdziecie tam ok. 7 milionów aktywnych ogłoszeń. Podczas gdy niektóre części biznesu LinkedIn ulegają stagnacji, inne się rozwijają, dlatego to ciągle serwis przynoszący ogromne zyski.

Zarówno CEO LinkdeIn – Jeff Weiner, jak i szef Microsoftu – Satya Nadella zapewniają, że fuzja nie wpłynie na sposób funkcjonowania serwisu LinkedIn. Co ciekawe, choć transakcja zaskoczyła branżę technologiczną na świecie, wszyscy wierzą tym obietnicom i w zasadzie dopatrują się dobrze przemyślanego ruchu, który może wpłynąć korzystnie na rozwój obu firm. “Razem możemy przyspieszyć rozwój LinkedIn, a także pakietu Office 365 i usługi Dynamics. Tak, by wzmacniać każdą osobę i firmę na świecie – powiedział szef Microsoftu Satya Nadella.”

Poniżej prezentacja, która pojawia się podczas konferencji prasowej.

 

Dodaj komentarz