Portale społecznościowe dają możliwość zarówno prezentowania własnej marki jak i utrzymywania kontaktów, lecz jak to wygląda dokładnie w portalu LinkedIn? O tym przeczytasz poniżej.
Utworzenie profilu jest jedynie podstawowym działaniem do tworzenia relacji interpersonalnych i prezentowania jednostki bądź podmiotu. Tworzona tożsamość w ten sposób jest początkową tożsamością biznesową w sieci LinkedIn. Często użytkownicy portalu poprzestają na tym działaniu, natomiast LinkedIn daje o wiele więcej możliwości.
Prezentacja marki w postaci kultury organizacyjnej i osiągnięć
Rozwiązań jest kilka. Można zastosować je wszystkie jednocześnie bądź wybrać poszczególne nam odpowiadające.
Tablica, a dla firm strona firmowa. Wprowadzanie wpisów to sposobność na prezentowanie swojej marki. LinkedIn umożliwia wprowadzenie wzbogaconych treści o filmiki i zdjęcia. Opcje udostępniania to: wpis publiczny, tylko dla kontaktów lub kontakty + twitter.
Wzbogacać swój profil przy wykorzystaniu prezentacji możemy również dzięki Slideshare oraz LinkedIn Pulse. Znana platforma do umieszczania prezentacji multimedialnych oficjalnie została częścią LinkedIn. Choć po wybraniu punktu Slideshare w zakładce „Zainteresowania” kierowani jesteśmy do strony głównej (Slideshare), to w aktualnościach na tablicy (LinkedIn) po każdym dodaniu prezentacji automatycznie prezentowany jest wpis.
Artykuły to także dobry sposób na wskazywanie swoich atutów i osiągnięć oraz wiedzy. LinkedIn Pulse to od niedawna nowa opcja dla użytkowników. Dostępny edytor tekstu nie utrudnia tworzenia i dodawania treści. Widoczność artykułu jest spora, bo nie pozostaje przy opcji samego wpisu informującego o dodaniu artykuły, ale także każdy artykuł zostaje zindeksowany (możemy wyszukiwać go za pomocą wyszukiwarki – artykuły) oraz każda nasza grupa kontaktów otrzymuje powiadomienie o publikacji.
Lecz to nie wszystkie rozwiązania. Dodać także tu można funkcję reklamy Inmail. Z nią oraz wszystkimi innymi rozwiązaniami zapoznać się można w zakładce „Usługi dla firm”.
Kontakty biznesowe
Choć właściciele portalu wskazują jako jego główny cel pomoc w szukaniu i byciu odnajdywanym poprzez portal, to jednak odrywa on ważną rolę w utrzymaniu kontaktów biznesowych.
Podstawą jest wyszukiwanie i zapraszanie odpowiadających nam członków sieci (obecnych lub przyszłych partnerów) do naszej sieci kontaktów. Wyszukiwać możemy za pomocą okienka wyszukiwawczego z zaznaczeniem filtru osoby bądź firmy. Istnieje także wyszukiwanie zaawansowane, (które jest polecane, bo daje szybsze wyszukiwanie osób z danej branży – po stanowiskach). Zapraszać do swojej sieci możemy także poprzez zakładkę „sieci” lub opcje „zaproś swoje kontakty” w zakładce dodaj kontakty. Portal także sugeruje kontakty.
Mailing i grupy dają możliwość ciągłego kontaktu. Raz w tygodniu w utworzonej grupie można wysłać wiadomość w postaci emaila. Portal dodatkowo łączy członków grupy automatycznie w jedną sieć. Zakładanie grupy, jaki i wszelkie zasady dokładnie przedstawia prezentacja znajdująca się w zakładce „Zainteresowania – Grupy”.
Sales Navigator – rozwiązanie bezpłatne tylko przez 30 dni. Rozwiązanie wpisujące się częściowo w utrzymywanie kontaktu, ale przede wszystkim dedykowane jest działom sprzedaży jako wsparcie w organizacji ich pracy i pozyskiwaniu kontaktu do potencjalnych klientów.
Platforma LinkedIn powstała w 2002 roku (oficjalnie w 2003). Jest obecnie największą biznesową siecią społecznościową na skalę globalną. Za nią stoją sieci takie jak GoldenLine, Biznes.net, BNI Polska, VIADEO lub komercyjne typu nCRM. Portal ma globalny charakter, co daje mu główną przewagę. Kontakty poprzez LinkedIn można utrzymywać z społecznikami odległych państw. Ponadto obecnie posiada ok. 100 mln użytkowników. Standardowe członkostwo w społeczności portalu jest bezpłatne.
Sieci biznesowe ogrywają dużą wpływ na wyniki i cele jednostki czy to podmiotu. Podejście sieciowe jest obecnie dużym krokiem na przodu w prezentacji marki jak i całokształcie kontaktów z partnerami oraz otoczeniem.