Jak wykorzystać AI w marketingu i mediach społecznościowych

by Katarzyna Jarczewska
0 komentarz
zaangażowanie w mediach społecznościowych

Artyfical Intelligence czyli sztuczna inteligencja to nauka o czynieniu maszyn inteligentnymi. Istotą sztucznej inteligencji jest zdolność maszyny do interpretowania pozyskiwanych danych i uczenia się na ich podstawie.

Dotychczas głównymi zastosowaniami AI były:
  • Sterowanie skomplikowanymi procesami przemysłowymi
  • Systemy eksperckie, które wykorzystują bazę wiedzy (danych) i mechanizmy wnioskowania, do pomocy w podejmowaniu przez ludzi skomplikowanych decyzji w wielu dziedzinach.
  • Tłumaczenie tekstów z jednego języka na inny, szczególnie nadające się do tekstów technicznych i dokumentacji.
  • Tworzenie „inteligentnych” przeciwników w grach komputerowych, których zachowanie jest niełatwe do przewidzenia.
  • Rozpoznawanie obrazów, nie tylko naszych twarzy, ale mające ogromne zastosowanie na przykład w medycynie.
  • Rozpoznawanie mowy, a nawet rozmówców, powszechnie dziś już wykorzystywane komercyjnie.
  • Rozpoznawanie pisma i przetwarzanie go na postać cyfrową.
  • Systemy finansowe, oceniające na przykład zdolność kredytową czy też prognozujące zmiany na rynkach.

Obecnie bardzo często wykorzystuje się AI do celów marketingowych m.in.

  • Automatyzacja powtarzalnych zadań, takich jak e-mail marketing lub posty w mediach społecznościowych,
  • Analizowanie danych o klientach w celu przewidywania przyszłych zachowań i trendów,
  • Generowanie spersonalizowanych treści i rekomendacji,
  • Tworzenie chatbotów do angażowania się z klientami w czasie rzeczywistym,
  • Generowanie grafik reklamowych i produktowych.

Rozwiązania, które oferuje AI, są wykorzystywane przez firmy w mediach społecznościowych.

Tworzenie treści dla serwisów społecznościowych, publikowanie oraz ich późniejsze monitorowanie jest bardzo czasochłonne. Potrzebne jest również zaangażowanie obserwujących profil społecznościowy ludzi, przeanalizowanie danych, zarządzanie reklamami i tworzenie raportów. Sztuczna inteligencja może okazać się przydatna, aby zaoszczędzić czas w każdym z tych obszarów. Jest ona w stanie określić trendy w danej branży lub zarekomendować treści do opublikowania online. Pomoże również w zarządzaniu projektami i analizie danych.

Jak wykorzystać AI w marketingu i biznesie

  • w streszczaniu długich tekstów, dzięki czemu możliwa jest publikacja kolejnych postów o odpowiedniej treści w odpowiednim czasie, co przekłada się na zwiększenie zasięgu firmy w mediach społecznościowych
  • do zbierania i konsolidacji danych z różnych źródeł, dając wgląd w zainteresowania, zachowania, dane demograficzne oraz pokrewieństwo klientów. Te informacje można potem zastosować do stworzenia treści w mediach społecznościowych, które najlepiej będą przemawiać do klientów firmy
  • AI wspomoże również proces raportowania za sprawą integracji z systemem mailowym oraz CRM
  • Interakcja z klientem to obszar, w którym komputery mogą pomóc w marketingu w mediach społecznościowych. Zaangażowanie klienta to temat, w którym sztuczna inteligencja może zapewnić znaczącą pomoc. Firmy mogą używać chatbotów opartych na sztucznej inteligencji do komunikowania się i interakcji z odbiorcami docelowymi na preferowanych platformach mediów społecznościowych. Chatboty wykorzystujące sztuczną inteligencję mogą między innymi pomagać firmom odpowiadać na zapytania i uwzględniać komentarze konsumentów. Są dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
  • AI pomoże również, w analizie i dostosowaniu reklam do klientów według ich preferencji. Rozpoznawanie obrazów może posłużyć na przykład do analizy zdjęć klientów na portalach społecznościowych i określeniu, jakich produktów używają i co lubią. Dzięki tym działaniom można zwiększyć szanse na sprzedaż.
  • Można też dowiedzieć się, co klienci piszą w mediach społecznościowych o firmie czy marce. Większość oprogramowania do analizy mediów społecznościowych posiada filtry oparte o sentyment, które pomagają zrozumieć czy klienci wypowiadają się pozytywnie, czy też negatywnie na temat marki w social mediach. Analiza sentymentu pomaga w ocenie odczuć klientów do przekazu medialnego firmy oraz ich stosunku do produktu. Dzięki temu można szybko reagować i ulepszać swoje produkty czy usługi. Zrozumienie reakcji klientów pomaga również w planowaniu przyszłych treści wpisów i kampanii reklamowych.
  • Firmy muszą analizować i przeglądać mnóstwo danych na temat swojej konkurencji, często z wielu kanałów informacji. Zbieranie tych danych i ich analiza wymaga bardzo dużo poświęcenia i czasu. AI jest w stanie przechwycić wszystkie dane konkurencji z platform społecznościowych, które następnie przetworzy i skataloguje, by była możliwa ich dalsza analiza i wykrycie na przykład nowych trendów w branży.

Podsumowanie

Wykorzystanie AI w mediach społecznościowych zyskuje na popularności. Coraz częściej bierze się pod uwagę jej zastosowanie przy budowaniu nowoczesnych strategii biznesowych. Już niedługo może okazać się, że całkowicie zmieni ona sposób, w jaki będą wykorzystywane social media. Dzięki odpowiednim narzędziom marketingowym, które korzystają ze sztucznej inteligencji firmy bardzo szybko mogą odkrywać nowe trendy, analizować dane rynkowe oraz zachowania klientów. Pomagają również w dopasowaniu reklam do ciągle zmieniającego się krajobrazu biznesowego.

You may also like