Google znów zmienia algorytm – co to oznacza dla użytkowników?

Od kliku dni w większości mediów technologicznych pojawiają się informacje o kolejnej zmianie algorytmu Google. Jaki ma to wpływ na użytkowników końcowych?

Google buduje swoje wyniki wyszukiwania dzięki stosowaniu kilku algorytmów. Ich zadaniem jest
badanie i ocenianie stron internetowych pod różnym kątem. Każda ich zmiana powoduje zaburzenie wyników wyszukiwania.

Jeśli zdarzyło się wam jednego dnia w pracy znaleźć określoną stronę, a następnego dnia (na tym samym komputerze,
przy tych samych ustawieniach) już nie, bardzo prawdopodobne, że nastąpiła aktualizacja algorytmu wyszukiwania.

Najbliższa zapowiadana jest na 21 kwietnia. Wtedy też Google zacznie surowo oceniać strony niedostosowane do urządzeń mobilnych. Czyli jeżeli witryna nieprawidłowo się wyświetla lub zbyt wolno wczytuje się na telefonie/tablecie, będzie niżej w wynikach wyszukiwania lub nie będzie jej wcale.

Na szczęście najbliższa aktualizacja dotyczyć będzie tylko wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych.
Zatem jeżeli w pracy korzystacie z laptopów i komputerów stacjonarnych, to tym razem nie odczujecie tej zmiany.
Jednak szykujcie się na spore zmiany w wyszukiwaniu na telefonach.

Administratorzy stron www już od kilku tygodni dostają powiadomienia od Google, ze powinni dopasować swoją stronę do nowych standardów, a czy zdążą, to się okaże.

Autor: Patrycja Hrabiec-Hojda