Google Tag Manager

by Agnieszka Rasała
0 komentarz

Zajmujesz się on-line marketingiem, nie jesteś specem od IT, ale chciałbyś samodzielnie mierzyć skuteczność reklamy czy instalować statystyki Google Analytics? Szkoda ci cennego czasu na zlecanie tego prostego zadania programiście i długie czekanie na jego wykonanie? Koniecznie zapoznaj się z Google Tag Managerem.

Google Tag Manager to bezpłatne i bardzo przydatne narzędzie od Google, które pozwala samodzielnie kontrolować kody i tagi marketingowe odpowiedzialne za analizowanie i mierzenie wyświetleń, konwersji i ruchu na stronie WWW. Dzięki narzędziu można wyeliminować każdorazowe angażowanie działu IT i znacznie skrócić czas potrzebny do wprowadzenia nowego albo zmodyfikowania już umieszczonego kodu. GTM doskonale się sprawdzi w przedsiębiorstwach, które chcą efektywniej wykorzystać marketing internetowy i skutecznie dotrzeć do odbiorcy treści.

Aby móc pracować z Google Tag Managerem należy założyć konto i utworzyć kontener dla strony internetowej (w kontenerze umieszcza się tagi śledzące). Następnie otrzymany kod Java Script trzeba umieścić na swojej stronie internetowej (najlepiej  bezpośrednio  pod  tagiem  otwierającym  <body>). Teraz należy dodać do kontenera tagi Google Analytics i reguły (reguły to zasady kiedy dany tag ma zostać aktywowany w kontenerze). Po wykonaniu powyższych czynności warto kliknąć w „Podgląd i debugowanie”, aby sprawdzić, jakie tagi zostaną umieszczonej na stronie internetowej. Po publikacji można w każdym momencie aktualizować i dodawać nowe tagi czy wprowadzać zmiany w kontenerze bez pomocy informatyków.

Google Tag Manager daje wiele możliwości, posiada ciekawe opcje i pozwala zaoszczędzić zarówno czas jak i pieniądze. Dzięki narzędziu nie trzeba edytować strony www w celu dokonania zmian w kodach marketingowych. Modyfikowaniem kodu nie musi zajmować się dział IT ani webmaster, wystarczy do tego osoba odpowiedzialna za marketing w Internecie.

You may also like