Google, jako najbardziej zaufane źródło informacji

Według Barometru Zaufania Edelmana z 2015 roku, Google prześcignęło tradycyjne media, jako najbardziej zaufane źródło informacji w skali globalnej.

Wynik sondażu popularności Google jest najlepiej widoczny wśród badanych osób z pokolenia Millennials, czyli pokolenia mniej więcej lat 1980 – 2000. Przeprowadzone po raz piętnasty coroczne badanie objęło 27 000,00 osób w różnych krajach świata.

Screen-Shot-2015-01-20-at-10.32.58-AM

Wyszukiwarki internetowe, jako źródło informacji, wyprzedziły tradycyjne media o dwa punkty procentowe. Zostawiając w tyle również media hybrydowe oraz media społecznościowe. W roku poprzednim podobne badanie przedstawiało tę samą różnicę procentową, jednakże na korzyść tradycyjnych mediów. Media hybrydowe nadal pozostają na trzecim miejscu, pomimo tego, iż są to głownie internetowe blogi lub strony internetowe, ale czerpiące informacje z tradycyjnych źródeł.

Taka pozycja  wyszukiwarek internetowych w rankingu może wynikać z łatwości uzyskiwania informacji z internetu oraz powszechności stosowania tych narzędzi. Przeprowadzone badania bazują na idei zaufania do mediów, a taka idea jest ciężka do zdefiniowania. Zapewne silna marka, taka jak Google, także odgrywa tu istotna rolę.

 

Na podstawie: Greg Sterling “Google Overtakes Traditional Media To Become Most Trusted News Source