Google Hire już oficjalnie rekrutuje pracowników

by Katarzyna Krogulec
0 komentarz
google-hire

Kilka miesięcy temu pisaliśmy o projekcie Google na aplikację z ofertami pracy. W ubiegłym miesiącu gigant poinformował na swoim blogu, że zapowiadana aplikacja już jest dostępna. Zapraszamy do sprawdzenia, co to za nowinka!

 

Pracownik potrzebny od zaraz!

Wiadomym jest, że każda firma potrzebuje odpowiednich pracowników by odnieść sukces. Znalezienie utalentowanych ludzi wymaga czasu i pieniędzy. W Stanach Zjednoczonych, proces rekrutacyjny trwa średnio 52 dni i kosztuje 4.000 $ za każdą rozmowę kwalifikacyjną wraz z oceną kandydata. Hire zostało zaprojektowane by pomóc małym i średnim firmom w skutecznym poszukiwaniu pracowników. Twórcy zapewniają, że aplikacja ułatwia identyfikację fachowców, budowanie relacji z kandydatami i efektywne zarządzanie całym procesem rekrutacyjnym. Google Hire integruje się z G Suite, Gmailem i Kalendarzem Google.

 

Google-Hire

Jak wykorzystywać Hire?

Użytkownicy mogą używać  intuicyjnej aplikacji Hire wraz z G Suite i werbować nowe talenty do swojej firmy. Oba narzędzia są ze sobą zsynchronizowane, więc za ich pomocą możliwe jest:

  • komunikowanie się z kandydatami za pomocą obu aplikacji poprzez e-mail,
  • zaplanowanie rozmów w Hire, które są widoczne dla rekrutującego w Kalendarzu Google. Hire automatycznie zapisuje w Kalendarzu najważniejsze detale jak informacje kontaktowe, pełny rozkład rozmów kwalifikacyjnych, i pytania, na których powinien się skoncentrować rekrutujący,
  • śledzenie komunikacji z kandydatem w Hire i analiza danych w Arkuszach Google.

Oprogramowania testowano przez ponad rok, rozpatrując każdy aspekt nowego narzędzia, tak by uprościć i zoptymalizować wszystkie funkcje.

Google Hire1


Jak to wygląda w praktyce?

Jako przykład firmy, która już korzysta z aplikacji, Google podaje Brad’s Deals – porównywarkę cen online. Firma ta,  stale się rozrasta, więc rekrutacja stanowi dla niej sprawę priorytetową. Aktualnie na swoim koncie w Hire podmiot posiada 260 kandydatów. Dzięki usłudze mogą dzielić się z zespołem informacjami o potencjalnych pracownikach, zbierać informacje zwrotne po rozmowach kwalifikacyjnych od rekruterów oraz śledzić postępy w całym procesie. Pracownicy Brad’s  Deals chwalą prosty interfejs aplikacji, ułatwiający pracę menadżerom i HR-owcom. Aplikacja przyspiesza proces rekrutacyjny i podejmowanie decyzji.

Nowa usługa jest płatna i dostępna na rynku amerykańskim dla przedsiębiorstw zatrudniających poniżej 1000 pracowników, którzy korzystają z G Suite. Na razie nie wiadomo, kiedy pojawi się na innych rynkach.

You may also like