FairPay – pozytywna strona informacji gospodarczej

by Autor Gościnny
0 komentarz

Na rynku informacji gospodarczych zachodzi właśnie rewolucja. Uruchomiony przez biuro informacji gospodarczej KRD BIG –  program FairPay ma zmienić mentalność Polaków i przekonać tych, którzy terminowo płacą rachunki, aby się tym chwalili i domagali lepszego traktowania.

fairpay

FairPay ma promować przedsiębiorców i konsumentów, którzy terminowo regulują swoje płatności oraz doprowadzić do tego, aby za swoją rzetelność byli nagradzani lepszymi ofertami, jako klienci z którymi zawarcie umowy nie jest obarczone ryzykiem.

„Według badań Millward Brown blisko 60% Polaków uważa, że w Polsce powinny istnieć rejestry rzetelnych płatników. Jednak gotowość zamieszczenia swoich danych w takiej bazie zadeklarowało 43% badanych. Zachęta w postaci możliwości otrzymania lepszej oferty sprawia, że gotowość do zamieszczenia swoich danych wyraża 62% badanych. To 19 milionów Polaków” – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu KRD BIG.

Aby znaleźć się w rejestrze wystarczy wysłać ze strony: www.fairpay.pl wniosek do kontrahenta lub dostawcy, a zgodnie z Ustawą o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych musi on zrealizować go w ciągu 14 dni. Im więcej takich wniosków i wpisów, tym większa wiarygodność wnioskującego. Przedsiębiorcy mogą nagradzać swoich terminowo płacących klientów wpisem z własnej inicjatywy, wymaga to jednak uzyskania zgody zainteresowanego.

Program FairPay wspierają największe polskie firmy m.in. PLAY, PGE, IdeaBank, Poczta Polska. Są przykładem, że zaufanie pomiędzy kontrahentami warto budować w oparciu o docenianie uczciwości.

„Od dawna staramy się pokazywać przedsiębiorców we właściwym świetle i wspieramy każdą inicjatywę, która w tym pomoże. Dlatego też przystąpiliśmy do programu FairPay. Liczymy, że będzie on czynnikiem, dzięki któremu Polacy zobaczą prawdziwy obraz przedsiębiorcy” – mówi Katarzyna Harasin, kierownik marketingu ds. B2B, IdeaBank SA.

„Wraz z przystąpieniem do programu FairPay PLAY będzie czynnie uczestniczyć w procesie pozyskania informacji pozytywnej. Tym samym PLAY będzie mógł potwierdzić uczciwość przyszłego klienta oraz przyśpieszyć proces akceptacji umowy” – dodaje Marcin Gruszka, dyrektor departamentu PR PLAY.

 

Źródło: Biuro prasowe KRD BIG SA

You may also like