Executive Search – metody i skuteczność

by Artykuł Sponsorowany
0 komentarz
wyszukiwanie wizualne

Wybór kandydatów na stanowiska kierownicze w firmie to duże wyzwanie. Osoby te staną się bowiem odpowiedzialne za podejmowanie strategicznych decyzji, wpływających na rozwój całej organizacji. Ich rekrutacja musi być więc doskonale przemyślana. Jak dotrzeć do najlepszych kandydatów? Poszukiwanie wysokiej klasy specjalistów to zadanie dla headhunterów, specjalizujących się w poszukiwaniu pracowników metodą Executive Search.

Tradycyjna rekrutacja vs. Executive Search

W przypadku tradycyjnej rekrutacji firma poszukująca pracownika tworzy ogłoszenie i publikuje je w różnych kanałach, np. na stronie klienta, na portalach internetowych zrzeszających lokalne społeczności lub w mediach społecznościowych. W przypadku współpracy z firmą zewnętrzną publikacja ogłoszenia leży po stronie agencji. Zaproszenie do kolejnych etapów otrzymują osoby wybrane spośród tych, które odpowiedziały na ogłoszenie.

W przypadku rekrutacji na stanowiska menedżerskie sprawa wygląda nieco inaczej. Do gry wchodzą headhunterzy, czyli „łowcy głów”. Przygotowują analizę rynku docelowego i identyfikują kandydatów, korzystając z własnych baz kandydatów. Dzięki temu szybko docierają do osób o wskazanych przez pracodawcę umiejętnościach – zarówno twardych, jak i miękkich. Prowadzą wywiady biograficzne i kompetencyjne. Negocjują warunki współpracy. Tworzą raporty i zestawienia, ułatwiające podjęcie decyzji. Po zakończeniu procesu rekrutacji pozostają z kandydatami w stałym kontakcie, także tymi, którzy nie przeszli do następnego etapu lub nie zdecydowali się na współpracę z innych powodów. Metodę tę nazywamy potocznie headhuntingiem, a oficjalnie – Executive Search (sprawdź na https://hrk.pl/pl/dla-klienta/executive-search).

Dlaczego Executive Search uważa się za najskuteczniejszą metodę rekrutacji wysokiej klasy specjalistów?

Proces rekrutacji jest poufny

Rekrutacja kandydatów na wysokie stanowiska odbywa się „za zamkniętymi drzwiami”. Dyskrecja pozwala prowadzić procesy negocjacyjne bez konieczności informowania konkurencji o prowadzonych działaniach.

Daje możliwość dotarcia do najlepszych specjalistów w branży

Headhunterzy bardzo często docierają do osób, które nie szukają aktywnie zatrudnienia, ale są otwarte na ciekawe propozycje zawodowe. Rolą specjalisty ds. Executive Search jest nakłonienie kandydatów pasywnych do negocjacji i zmiany zatrudnienia. Rola rekrutera w tym procesie jest niebagatelna. To od jego wiedzy i doświadczenia w dużej mierze zależy, czy uda się „złowić” idealnego kandydata i zdobyć przewagę konkurencyjną w branży.

Skraca czas rekrutacji

Procesy rekrutacyjne mogą trwać tygodniami, a nawet miesiącami. Im dłużej stanowisko pozostaje nieobsadzone, tym większe straty dla firmy. Szybka identyfikacja kandydatów pozwala znacznie skrócić proces rekrutacji.

Ogranicza rotację

Zmiany kadrowe na wysokich stanowiskach mogą doprowadzić do kryzysów finansowych i wizerunkowych. Rekrutacja bezpośrednia, najczęściej prowadzona przez wyspecjalizowane podmioty zewnętrzne, jest w stanie zminimalizować ryzyko rotacji.

Artykuł sponsorowany

You may also like