Ecomail wchodzi na polski rynek

Poznaj wiodąca czeską usługę e-mail marketingu

by Katarzyna Kucia
0 komentarz
Ecomail
Ecomail, wiodąca czeska platforma do e-mail & SMS marketingu, ogłosiła swoje wejście na rynek polski. Zamierza zachęcić klientów przede wszystkim prostą integracją z takimi narzędziami, jak polski Shoper, PrestaShop, Shopify i WooCommerce. Jak również wysyłką SMS-ów, polskim wsparciem oraz zaawansowanymi funkcjonalnościami, które pomagają użytkownikom zwiększać sprzedaż.

Numer jeden na czeskim rynku, Ecomail, pozyskało za ostatnich 10 lat działalności już tysiące klientów zwłaszcza wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Jednak korzystają z niej również takie firmy, jak Packeta, Alensa czy Grizly.

Chociaż angielska wersja aplikacji istnieje już od ponad 2 lat, po dokładnej analizie rynku firma zdecydowała się skupić swoje siły na Polsce, w której widzi duży potencjał.

„W ubiegłym roku całkowicie dostosowaliśmy narzędzie do potrzeb polskich przedsiębiorców i marketerów, wzmocniliśmy zespół o dwujęzycznych pracowników, którzy zajmują się polską klientelą i intensywnie nawiązujemy współpracę z polskimi partnerami. Obecnie pracujemy nad integracjami z najważniejszymi narzędziami w Polsce” – skomentował sytuację na nowym rynku Jan Tlapák, współzałożyciel i CEO Ecomail.

Konkurencyjność na rynku

W konkurencji z innymi narzędziami Ecomail oferuje rozwiązanie przede wszystkim dla sklepów internetowych, wraz z zaawansowanymi integracjami. Oprócz standardowych możliwości posiada także możliwość tworzenia zaawansowanych automatyzacji, wykorzystanie AI do ulepszeń i modyfikacji tekstów w aplikacji, rozbudowane API a zarazem przejrzyste i proste w obsłudze środowisko do przygotowywania newsletterów.

„Do kluczowych zalet wyróżniających naszą aplikację na polskim rynku należy łatwość obsługi, przyjazny interfejs użytkownika całej aplikacji oraz bezpłatne wsparcie dla wszystkich klientów” – dodaje Jan Tlapák.

Dynamika polskiego rynku e-commerce

Rynek e-commerce w Polsce należy do najszybciej rozwijających się w Europie. W ubiegłym roku osiągnął wartość 22 miliardów dolarów a prognozy wskazują, że będzie on nadal rosnąć. Przewidywana wartość brutto tego rynku w 2027 roku to 47,6 miliarda dolarów. W roku 2024 może przekroczyć granicę 33 miliardów dolarów, co oznaczałoby roczny wzrost o ponad 11%.

Według raportu firmy Gemius, w 2022 roku 77% polskich użytkowników dokonywało zakupów online. Jest poniżej średniej europejskiej wynoszącej ponad 90%. W Polsce online sprzedaż prowadzi 3/4 wszystkich spółek. Przy czym 80% z nich w ten sposób generuje mniej niż 10% swojego obrotu. Przewiduje się, że polski rynek e-handlu znacznie wzrośnie. Do 2026 roku będzie stanowić jedną 20% całej sprzedaży detalicznej w Polsce.

Preferencje zakupowe polaków

Do najczęściej kupowanych towarów online należy odzież i akcesoria (79%), obuwie (66%) oraz kosmetyki i perfumy (65%). Jeśli chodzi o metody płatności, 70% Polaków preferuje szybki przelew przy użyciu usług płatniczych, takich jak PayU czy BlueMedia, płatność mobilną BLIK (58%), płatność kartą kredytową (43%) i przelew bankowy (40%).

Źródło informacji: Ecomail

You may also like