Prawda jest taka, że o tym, jakie korzyści przynosi voicebot w poszczególnych branżach, można by mówić bez końca — w końcu inaczej wesprze sektor medyczny, a inaczej specjalistów HR. Jednak pewne zalety zawsze będą takie same — voicebot to bowiem nowoczesne wsparcie dla firm, które chcą się rozwijać i poszerzać horyzonty. W jaki sposób? Czym tak naprawdę jest voicebot? Porozmawiajmy o jego cechach i korzyściach.
Co to voicebot?
Voicebot to rodzaj nowoczesnej technologii. Jego działanie opiera się na AI, czyli sztucznej inteligencji, której działanie pozwala na automatyczne prowadzenie rozmów głosowych z użytkownikami. Algorytmy sztucznej inteligencji połączone z możliwościami syntezatora mowy i rozpoznawania języka naturalnego umożliwiają na dużo bardziej zaawansowane wykorzystanie botów głosowych niż np. klasyczne IVR (interactive voice response), które jest mniej interaktywne i dużo mniej naturalne niż voiceboty.
Voiceboty są współcześnie powszechnie wykorzystywane przez firmy do automatyzacji obsługi klienta, wsparcia technicznego, czy procesów sprzedażowych. Jednym z liderów w tej branży jest firma Apifonica.
Główne korzyści z zastosowania voicebota w Twojej firmie
Żeby Ci jak najlepiej wyjaśnić, do czego mogą przydać się voiceboty, niezależnie od branży, przedstawimy pięć najważniejszych punktów: oszczędność czasu, kosztów, dostępność, efektywność i relacje.
- Oszczędność czasu – voiceboty mogą obsługiwać tysiące rozmów jednocześnie. Co to oznacza dla Ciebie? Klienci czekają krócej, są obsługiwani szybciej i często dużo sprawniej. Czas oszczędzają więc obie strony.
- Oszczędność kosztów – automatyzacja rozmów pozwala firmom ograniczyć koszty związane z zatrudnianiem dodatkowych pracowników obsługi klienta. To szczególnie praktyczne w okresach wzmożonego ruchu, np. przed Bożym Narodzeniem.
- Dostępność 24/7 – wiesz, że voiceboty działają przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez przerw? Pozwoli Ci to zapewnić klientom potrzebne wsparcie o każdej porze dnia i nocy, we wszystkich strefach czasowych (ponieważ voiceboty władają także wieloma różnymi językami)!
- Zwiększona efektywność w firmie – dzięki automatyzacji powtarzalnych zadań voiceboty odciążają pracowników, pozwalając im skupić się na zadaniach, które wymagają wkładu człowieka.
Poprawa relacji z klientami – pamiętasz, jak pisaliśmy o tym, że voiceboty to krótszy okres oczekiwania na obsługę? Wpływa to na budowanie pozytywnego wizerunku marki jako tej nowoczesnej, dbającej o potrzeby klienta. Do tego dodajmy, że korzystanie z voicebotów pokazuje, że firma inwestuje w nowoczesne technologie i stara się optymalizować procesy — spory wyróżnik na rynku, prawda?
Artykuł sponsorowany