Ctrip, największe w Chinach internetowe biuro podróży, przejmuje Skyscanner – popularną wyszukiwarkę lotów. Wartość umowy wynosi 1,7 mld USD.
Założona w 1999 roku firma Ctrip jest internetowym pośrednikiem w rezerwowaniu lotów i hoteli. Jest też największym internetowym graczem w chińskiej branży turystycznej, a na świecie wyprzedzają ją jedynie amerykańskie spółki: Expedia i Priceline. Obaj konkurenci posiadają już własne wyszukiwarki: Expedia jest właścicielem Trivago, a Priceline w 2012 roku kupił Kayak.
Chińskie firmy rozwijają się prężnie i skutecznie bronią się przed zagraniczną konkurencją. Wystarczy wspomnieć wyszukiwarkę Baidu, która notuje codziennie cztery razy więcej wejść niż Google China; komunikator internetowy QQ firmy Tencent, który jest dużo popularniejszy niż MSN Messenger; wreszcie Ctrip pokonał takich konkurentów jak Travelsky oraz portale eLong.com (należący do koncernu Expedia) i Zuji.com, będący własnością firmy Travelocity.
Skyscanner to wyszukiwarka lotów, która umożliwia użytkownikom szukanie lotów według ceny i lokalizacji. Dodatkowe narzędzia takie jak miesięczny wykres cen biletów pozwala użytkownikom porównać ceny lotów w każdym dniu. Można również znaleźć ceny weekendowych lotów do danego miasta. Witryna jest wielojęzykowa, oferuje wyszukiwanie lotów w 20 językach włącznie z polskim, chińskim, rosyjskim, portugalskim, hiszpańskim i japońskim. Skyscanner nie sprzedaje biletów bezpośrednio, lecz po znalezieniu najtańszych ofert, użytkownik jest automatycznie przenoszony na stronę wybranej linii lotniczej, aby tam dokonać rezerwacji. W każdym miesiącu ok. 60 mln ludzi na świecie korzysta z tego portalu, aby znaleźć połączenie lotnicze, hotel czy wypożyczyć samochód. Brytyjski start-up został założony 13 lat temu przez grupę znajomych, m. in. Garetha Williamsa – obecnego dyrektora generalnego firmy. Williams wpadł na pomysł uruchomienia wyszukiwarki, ponieważ był sfrustrowany faktem, jak trudno jest znaleźć tanie bilety lotnicze.
Inwestorzy pozytywnie przyjęli wiadomość o przejęciu. Notowania Ctrip rosną o w handlu pozasesyjnym na giełdzie w Nowym Jorku o ponad 4 proc.