Astia wspiera przedsiębiorczość kobiet – konferencja która zachęca do wymiany informacji i kontaktów

autor gościnny

, Wydarzenia

Co to jest konferencja? Wykłady, przerwa kawowa, wykłady, lunch, wykłady. Nudne? To dlaczego konferencje cieszą się taką popularnością – bo tu nawiązuje się kontakty, wymienia istotne informacje.

Uczestnicy konferencji jeżdżą na konferencje, bo tam w czasie przerwy mogą spotkać najlepszych specjalistów ze swojej dziedziny i porozmawiać z nimi, aby wymienić się informacjami i spostrzeżeniami.Tę właściwość zaobserwowali organizatorzy konferencji, a swoje obserwacje wykorzystali tworząc nowy typ konferencji OPEN SPACE.

O samym typie konferencji OPEN SPACE jako sposobie wymiany informacji, doświadczeń i kontaktów w biznesie, będziemy pisać oddzielnie. Dziś opowiemy o jednej konferencji zorganizowanej w oparciu o tę  ideę  w miniony weekend w Krakowie.

Mowa o konferencji „Open Your Mind to Astia”, która odbyła się 12 kwietnia 2014 roku w ramach kampanii promującej ideę Astia w Polsce. Astia jest organizacją non-profit, której misją jest wspieranie i pobudzanie inicjatyw poprzez zwiększanie udziału kobiet w biznesie na całym świecie. Idea Astia różni się tym od innych inicjatyw wspierających kobiety w biznesie, że zakłada współpracę między kobietami i mężczyznami.

Konferencja nie miała gotowego planu, tylko ideę:” Open Your Mind to Astia – Otwórz swój umysł na Astia”. Tematy konferencji zgłaszali już w trakcie jej trwania sami uczestnicy. W ten sposób omówiono min. tematy:

  • Różnorodność czy podobieństwa – na czym budować współpracę? Narzędzie do przydzielania ról w zespole realizującym projekt Flower Power.
  • Start-up – dlaczego upadł, dzięki czemu się rozwinął?
  • Jak przekonać kobiety, by kształciły się na programistów?
  • Narzędzia do promowania idei Astia w Polsce .
  • Promowanie przedsiębiorczości na uczelniach.
  • Humaniści w technologii.

Konferencja miała charakter otwarty – każdy mógł przyjść i wziąć czynny ( lub bierny) udział w dyskusjach. Spotkanie z innymi ludźmi o otwartych umysłach było doskonałą okazją do wymiany informacji, doświadczeń i pomysłów, jak prowadzić i jak rozwijać własny biznes.

Ale dla osób biernych nie było zbyt dużo miejsca na konferencji – tu trzeba było dokonywać wyborów w każdym momencie. Nawet to, w jakim panelu uczestniczyć, bo równolegle odbywa się kilka spotkań.

Konferencja pokazała:

  • jak ważna jest umiejętność dzielenia się własnym doświadczeniem
  • dostaniesz odpowiedź tylko wtedy, kiedy zadasz pytanie

Ci, którzy w konferencji typu Open Space uczestniczyli po raz pierwszy, szybko poznawali zalety tego typu konferencji, aby wykorzystać szansę rozmowy ze specjalistami. 

A było kogo spotkać, bo konferencja odbyła się przy udziale wielu ludzi i instytucji: Ellen Germain – Konsul Generalnej USA w Krakowie, Hub Raum Kraków, Richarda Lucasa – anioła biznesu, Pauliny Mazurek – Program Manager z Google for Entrepreneurs Kraków, Radosława Szastoka z Integrale.

Większość uczestników konferencji byli to młodzi ludzie w wieku do 30 lat. Ich wykształcenie, kreatywność i chęć działania dobrze wróży dla idei Astia i Open Space w Polsce.

Następne wydarzenie promujące ideę Astia odbędzie się w maju.

Autor: Beata Karaś