5 powodów, dla których warto zdecydować się na call center

autor gościnny

, Biznes

Choć usługi telemarketingowe są często źle postrzegane, warto się na nie zdecydować. Dobrze zaplanowana strategia marketingowa pozwala na zdobycie nowych klientów, a także zwiększa zaufanie do marki. Poznaj 5 powodów, dla których warto wdrożyć takie rozwiązanie.

Bezpośrednia sprzedaż jest najskuteczniejsza

Z reguły klienci podejmują decyzje zakupowe w ciągu pierwszych minut rozmowy. Dobrze opracowany skrypt umożliwia przeprowadzenie efektywnej transakcji i pozyskanie klientów w bardzo krótkim czasie.

Szybkie rozwiązywanie problemów

Kolejną zaletą call center jest szybkość. Współcześni klienci są bardzo wymagający. Oczekują natychmiastowej reakcji na złożone zapytanie ofertowe, reklamację. Jeśli nie otrzymają odpowiedzi w ciągu kilku minut, mogą przejść do konkurencji. Wdrożenie systemu call center w firmie znacznie poprawia efektywność prowadzonych działań.

Kontroluj jakość obsługi

Ważnym element jest również możliwość weryfikacji obsługi. Większość systemów do call center pozwala na rejestracje i odsłuchiwanie rozmów. Dzięki temu można sprawdzić, czy pracownicy dobrze wywiązują się ze swoich obowiązków, znają ofertę firmy i ewentualnie zarekomendować zmiany w sposobie prowadzenia rozmów.

Telemarketing tańszy niż dział handlowy

Kolejnym elementem przemawiającym za skorzystaniem z call center jest cena. Zlecenie usługi zewnętrznym firmom jest tańsze niż zatrudnianie handlowców na pełny etat. Warto jednak starannie dobierać wykonawcę, by nie przepłacać. Można skorzystać z ogólnodostępnego kalkulatora dla firm, np. tego typu: Kalkulator kosztu call center, aby po wpisaniu kluczowych parametrów poznać realna stawkę miesięczną netto za usługę.

Dowiedz się więcej o swoich klientach

Ostatnim powodem, dla którego warto postawić na outsourcing call center jest poznanie opinii klientów. W trakcie rozmów pracownicy obsługi dowiadują się o oczekiwaniach klientów, ich wątpliwościach związanych z daną usługą lub produktem. Informacje te można wykorzystać do udoskonalenia swojej oferty.