30 narzędzi do Twitter’a, które musisz poznać

Twitter to wciąż niezwykle popularny serwis społecznościowy. Z portalu korzysta ponad 300 milionów użytkowników miesięcznie na całym świecie. Prezentujemy zestaw narzędzi, który wspomaga monitorowanie, wyszukiwanie, analizowanie i publikowanie na Twitterze. W przeglądzie znajdziesz zarówno narzędzia bezpłatne, płatne i te z możliwością testowania. Dajcie znać w komentarzach czy jeszcze jakieś narzędzia znacie, a nie mamy ich na liście. 

 

Twitonomy

Twitonomy pozwala na dokładną analizę aktywności na Twitterze. Generuje statystyki dotyczące naszych postów, ale daje również możliwość sprawdzenia zestawień innych osób. Te dane to m.in. używane hashtagi, ilość i częstotliwość interakcji z innymi, liczba podlinkowanych treści oraz inne informacje dotyczące publikowanych postów i pomagające przeanalizować followersów. Narzędzie to charakteryzuje się przejrzyście zwizualizowaną formą przedstawiania powyższych danych. Dostęp do większości opcji jest bezpłatny, natomiast wersja premium dostarcza dostęp do dodatkowych funkcji.

trends24

Jak sama nazwa wskazuje trends24 pomaga śledzić trendy na Twitterze w ciągu ostatnich 24 godziny. Dalej też możliwość sprawdzenia jakie były trendy kilka dni w wstecz. Wskazuje najpopularniejsze hashtagi na całym w świecie, jak i również w poszczególnych rejonach. Narzędzie bezpłatne

TweetSave

Na tej stronie każdy użytkownik może zapisać wybrany tweet, do którego zechce wrócić i przypomnieć sobie po dłuższym czasie. Najprościej ujmując, TweetSave spełnia zadanie archiwum postów. Oprócz tego na stronie znajdują się najczęściej zapisywane tweety utworzone w ostatnim tygodniu. Wprowadzona jest również specjalna wtyczka, która umożliwia zapisywanie postów za pomocą jednego kliku.

Onemilliontweetmap

To wersja demo mapy tweetów, która wyświetla w czasie rzeczywistym najnowsze miliony tweetów na całym świecie. Podobnie jak trends24, mapa ta przechowuje dane jedynie z ostatnich 24 godzin. Specjalne filtry obrazują częstotliwość i liczbę tweetów z dokładnych rejonów. Dane statystyczne wyszczególniają nam 5 najczęstszych hashtagów, tweetujących krajów i miast oraz używanych języków w przeciągu ostatniej doby. Można porównać, który hastag jest popularniejszy. W tym celu skorzystaj opcji “hastag battle”. 

TweetReach

Rozbudowane narzędzie do analizy postów oraz monitorowania działań. Pomaga tworzyć posty, aby zwiększyć zaangażowanie i obserwujących. W funkcjonowaniu podobne do wspomnianego Twitonomy, aczkolwiek do wielu opcji wymagana jest płatna subskrypcja. Udostępniając jednak dla Union Metrics swoje dane z twittera można skorzystać z darmowego raportu analitycznego.

BuzzSumo

Kolejna platforma umożliwiająca wnikliwą analizę, monitorowanie zaangażowania użytkowników oraz śledzenie aktualnych trendów w content marketingu. Pozwala dowiedzieć się, jakie treści najlepiej sprawdzają się i mają największe wpływy w danej branży. Narzędzie jest płatne, można skorzystać z bezpłatnej wersji próbnej.

IFTTT

Skrót od “If This Then That”. Program ten pozwala na zaoszczędzenie czasu użytkownika poprzez zsynchronizowanie wielu używanych urządzeń i serwisów w jednej aplikacji. Polega na określeniu automatycznych zadań np. po wykonaniu zdjęcia telefonem, automatycznie prześle je do serwisu Instagram. Są to tak zwane recepty, czyli sekwencje działań. Aplikacja jest udostępniana za darmo, wystarczy założyć konto aby mieć dostęp do gotowych recept lub możliwość tworzenia własnych rozwiązań.

RiteTag

Główną specjalnością RiteTag jest wygenerowanie najbardziej odpowiednich hashtagów do konkretnego zdjęcia. Jest to wtyczka, która po kliknięciu na obraz dodaje opcje „Get hashtag suggestions”. Daje również propozycje hashtagów w czasie publikowania tekstu. Ponadto RiteTag oferuje dodatkowe płatne narzędzia, które pomogą porównać statystyki i lepiej zaplanować publikacje. Aby przetestować ich działanie, możliwe jest wykorzystanie okresu próbnego.

ManageFlitter

ManageFlitter oferuje zestaw narzędzi, które pozwalają użytkownikom Twittera skutecznie zarządzać oraz rozwijać swoje konto. Posiada rozmaite funkcje, które pomogą znaleźć grupę docelową treści, ignorować konta spamowe czy śledzić statystyki. Umożliwia również użytkownikom łatwe zintegrowanie konta Google+ z kontem na Twitterze. Dostępny jest w wersji podstawowej za darmo dla posiadaczy jednego konta. 

AgoraPulse

To narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi dla zespołów i agencji. Ułatwia planowanie treści i funkcjonowanie pracy grupowej dla zespołu. Obsługuje wszystkie najistotniejsze media społecznościowe takie jak Twitter, Facebook, Instagram, YouTube czy LinkedIn. Oferta dostosowana jest w zależności od wielkości przedsięwzięcia: od pojedynczych profili i małe biznesy, po agencje i wielkie korporacje. Oprócz tego na stronie dostępne są trzy darmowe narzędzia do skorzystania: narzędzie porównujące twoje konto na Twitterze z istniejącą konkurencją, barometr mierzący interakcje strony na Facebooku, oraz narzędzie urozmaicające wprowadzanie konkursów na Facebooku.

Tweriod

To darmowe narzędzie (bezpłatna analiza do 1000 obserwujących), które pomaga w pełni wykorzystać Twittera, dając znać na najlepszy czas na tweetowanie.Na stronie podane są godziny (z uwzględnieniem konkretnego dnia), w których tweetowanie będzie najbardziej efektywne dla twojego konta. Osoba korzystająca powiadomiona może zostać poprzez DM lub drogą mailową.

Hootsuite

Pozwala na planowanie postów z dużym wyprzedzeniem. Jak inne podobne narzędzia posiada dane potrzebne do analityki. Ułatwia zarządzanie wszystkimi kontami mając przejrzysty panel w jednym miejscu. To co wyróżnia Hootsuite to z pewnością fakt, że w wersji bezpłatnej można prowadzić aż trzy konta.

Twilert

Twilert to narzędzie służące do monitorowania Twittera, a dokładniej do przechwycenia istotnych opinii i postów na temat marki, ale również o klientach i konkurentach czy konkretnych hashtagach. Dzięki temu nie przegapisz żadnych ważnych informacji, ponieważ za każdym razem od razu otrzymasz powiadomienie na e-mailu. Narzędzia wyszukiwania Twilerta są zaawansowane, ponieważ potrafią zawęzić wyniki tylko do tweetów, które są w zakresie zainteresowań danej marki. Wersja próbna trwa 30 dni.

Commun.it

Kolejne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi. Commun.it koncentruje się na Twitterze, Facebooku oraz LinkedIn. Pozwala na planowanie działań oraz analizę statysyk. Jego oferta ułożona jest w zależności od wielkości biznesu i posiadanych kont, aczkolwiek jest dostępna darmowa, lecz ograniczona wersja dla pojedynczych profili.

GroupTweet

GroupTweet również jest elastycznym narzędziem, aczkolwiek jak sama nazwa wskazuje opiera się on na samym Twitterze oraz na ułatwieniu pracy grupowej nad profilem marki. Oprócz wszystkich funkcji do analizy sytuacji, otoczenia, planowania itp. GroupTweet wyróżnia się dobrze zorganizowanym komunikatorem wewnętrznym. Miesięczna opłata zależy od ilości współpracowników dodanych do GroupTweet oraz ilości followersów.

Buffer

Jak w przypadku kilku powyższych pozycji Buffer służy do ogólnego zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Tutaj jednak ma znacznie szerszy ich zakres, ponieważ oprócz Facebooka, Twittera i LinkedIn obejmuje jeszcze Instagram, Google+ oraz Pinterest. Zapewnia proste zarządzanie wszystkimi profilami jednocześnie, co zaoszczędzi wiele czasu. Dostępna jest darmowa wersja dla użytkowników chcących planować działania dla maksymalnie trzech profili.

TweetStats

TweetStats to proste i bezpłatne narzędzie, które pozwala uzyskać statystyki wysyłanych tweetów danego użytkownika w ciągu dnia, miesiąca czy godziny. Wystarczy wpisać swoją nazwę użytkownika, a następnie TweetStats obliczy wszystko, a dane będą widoczne na dokładnych wykresach.

TweetDeck

Głównym założeniem tego programu jest ułatwienie użytkownikom korzystania z serwisu społecznościowego, jakim jest Twitter. TweetDeck umożliwia bez otwierania przeglądarki internetowej śledzenie informacji i wiadomości publikowanych przez innych, subskrybowane osoby, publikowanie postów itp. Jego główną zaletą jest wygodny interfejs z kolumnami, dzięki którym łatwiej poruszać się po wszystkich obszarach. Można również zaplanować posty oraz sprawniej filtrować informacje. Dostępny jest w wersji przeglądarkowej oraz jako wtyczka dla Google Chrome, a przede wszystkim jest darmowy.

Daily140

Proste narzędzie, które usprawnia monitorowanie aktywności wybranych osób na Twitterze. Polega na wprowadzeniu nazw użytkowników, o których chcesz zdobyć informacje. Następnie codziennie otrzymasz na e-maila „streszczenie” z polubieniami i innymi interakcjami danych użytkowników. Pozwala to m.in. na zapoznanie się z działaniami konkurencji. Abonament miesięczny pozwala na śledzenie aż 10 różnych kont.

Audiense

„Poznaj odbiorców” – to główne założenie dla Audiense. Platforma ta pozwala na szczegółową segmentację odbiorców, aby zmienić dotychczasowe podejmowane decyzje i odkrywać nowe możliwości, dzięki szczegółowemu określeniu oraz zrozumieniu swojej grupy docelowej. Za darmo możesz stworzyć własny raport dokładnie charakteryzujący główny target uwzględniając dane demograficzne, zainteresowania, decyzje zakupowe, porównania z innymi odbiorcami czy też konkurencją itp.

GeoSocial Footprint

Strona ta powstała w celach edukacyjnych – miała zademonstrować jak duża część postów zawiera współrzędne GPS i jak często jako użytkownicy udostępniamy takie informacje. Stanowi to poważny problem prywatności dla użytkowników mediów społecznościowych. Projekt ten nie jest skończony: wystawiony jest w wersji beta. Jednakże na stronie już można za darmo sprawdzić wykrywalność lokalizacji i informacji wpisując nazwę wybranego użytkownika Twittera.

Picodash

To połączenie zaawansowanej wyszukiwarki i narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi. Umożliwia eksplorowanie treści według lokalizacji, wybranych hashtagów lub nazwy użytkownika. Informacje te pozwalają na analizę followersów i treści, oraz na nawiązanie kontaktu z potencjalnym konsumentem. Subskrypcja płatna jest w dwóch wariantach. W standardowej wersji dostępna jest głównie wyszukiwarka dla platformy Instagram. W wersji Pro natomiast dochodzi możliwość zaawansowanego wyszukiwania dla Twittera, oraz wcześniej wspomniane udogodnienia do zarządzania mediami i analizy otoczenia. Możliwa jest również wersja próbna przez pierwsze 3 dni.

Ready or Not?

Działa na bardzo podobnej zasadzie co „GeoSocial Footprint” oraz ma uświadomić ten sam problem: brak prywatności i wykrywalność lokalizacji przez gromadzenie informacji z  udostępnianych postów. Oprócz aktywności z Twittera jest możliwość sprawdzenia również konta z Instagrama. Skorzystać ze strony można za darmo, ponieważ podobnie jak przy „GeoSocial Footprint” projekt powstał w celach edukacyjnych.

Keyhole

Na stronie dostępna jest wyszukiwarka, która analizuje dane na temat interesujących nas hashtagów, kont czy słów kluczowych z Twittera oraz Instagrama. Są to różnego rodzaju dane statystyczne: od danych demograficznych, częstotliwość na osi czasu, po wyselekcjonowanie najbardziej wpływowych osób związanych z danym hasłem czy marką. Bardziej rozbudowane funkcje znajdują się w wersji płatnej.

Warble

Warble pozwala skonfigurować bezpłatne, codzienne powiadomienia e-mail. Przede wszystkim ułatwia śledzenie i monitorowanie wybranych słów kluczowych, wyrażeń, hashtagów, wzmianek oraz innych interesujących informacji. Aby nie ominąć ważnych powiadomień w natłoku postów, użytkownik otrzymuje krótkie podsumowania z całego dnia.

Mentionmapp Analytics

Mentionmapp Analytics pozwala zwizualizować dane statystyczne i pomaga przeanalizować dane na temat społeczności w sieci. Aby korzystać z tej usługi wymagana jest bezpłatna rejestracja. Dzięki temu dowiesz się kto wpływa na aktywność, kogo warto obserwować, jak lepiej angażować swoje audytorium.

Mention

Następne narzędzie do monitorowania sieci i mediów społecznościowych. Analogicznie jak inne pomaga budować relacje, generować kontakty i chronić swoją reputację. Podobnie można również skonfigurować powiadomienia w przypadku gdy ktoś opublikuje post o danej marce, czy z konkretnym hashtagiem. Wszystkie opcje są płatne, aczkolwiek jest możliwość wypróbowania bezpłatnej wersji próbnej.

twazzup

Tym razem darmowa opcja do monitorowania i analizy w czasie rzeczywistym na Twitterze. Twazzup to aplikacja internetowa, która wyszukuje w serwisie Twitter odpowiednie wiadomości i informacje. Pomaga w śledzeniu aktywności odpowiednich osób, aktualizacji profilu czy planowaniu publikacji postów.

Trendsmap

Strona ukazuje mapę, która podaje i wizualizuje najnowsze trendy na Twitterze z całego świata. Przypomina w działaniu wcześniej opisany „#onemilliontweetmap”, aczkolwiek posiada bardziej rozbudowany panel. Dostęp do wszystkich standardowych funkcji jest płatny, ponadto droższe rozszerzenia dodają wiele udogodnień dla większych firm. Aby przekonać się o skuteczności tego rodzaju narzędzia jest możliwość skorzystania z darmowej wersji próbnej, która trwa tydzień.

Autor: Arkadiusz Kukier