WhileSlide – dbająca o prywatność wyszukiwarka o charakterze filantropijnym

W Wielkiej Brytanii uruchomiono właśnie nietypowe narzędzie wyszukiwawcze. Poza tym, że jak inne wyszukiwarki przeszukuje dostępne zasoby online, dba o prywatność użytkowników jak niektóre z nich, to dodatkowo, zbiera pieniądze na rzecz organizacji charytatywnych. Oto WhileSlide.

 

Nowa wyszukiwarka WhaleSlide przestrzega prawa do prywatności, którą coraz częściej chcemy zachować, korzystając z dostępnych narzędzi online. Nie śledzi, nie gromadzi i nikomu nie przekazuje żadnych informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w sieci. Nie znajdziemy w niej również reklam.

 

Użytkownikom poza przeczesywaniem dostępnych zasobów sieci, proponuje szereg ustawień takich jak filtr treści dla dorosłych, wyświetlanie podpowiedzi haseł wyszukiwawczych czy personalizację wyglądu wyszukiwarki i listy wyników. Umożliwia także wyszukiwanie filmów wideo i grafik oraz po założeniu konta, tworzenie osobistych kolekcji interesujących źródeł lub tworzenie przechowalni materiałów „na potem”. Podobnie jak wyszukiwarka Google umożliwia doprecyzowanie wyników wyszukiwania oraz oferuje funkcje m.in kalkulatora, konwertera jednostek czy podawania definicji słów.

 

Głównym celem stworzenia WhaleSlide było udostępnienie użytkownikom narzędzia dbającego o prywatność, dopiero na kolejnym miejscu znalazło się wspieranie działań charytatywnych. Z czego więc utrzymuje się ta wyszukiwarka? Jak podaje informacja na stronie, zarabia podobnie jak inne wyszukiwarki. Sprzedawcy, którzy przystąpili do projektu wspierania organizacji charytatywnych, płacą za wyższe pozycje swoich produktów w wynikach wyszukiwania.

 

A na czym polega jej filantropijność? Każdorazowo, w trakcie szukania produktów, które chcemy zakupić za pośrednictwem internetu przez WhaleSlide, na liście wyników wyszukiwania tak jak poniżej, pojawią się pozycje oznaczone małym dymkiem z literą C. W ten sposób oznaczone wyniki informują, że dany sprzedawca przekaże pewien procent z dokonanych w jego sklepie internetowym zakupów, wybranej przez użytkownika organizacji charytatywnej. Zakupów można dokonywać u ponad 17 000 sprzedawców, wybierając spośród 320 zgłoszonych już organizacji charytatywnych.

 

Twórcy WhileSlide Francesco Petruzzelli i Andy Curran, na podstawie wcześniejszej wersji testowej szacują, że w ciągu roku, dzięki użytkownikom uda się zebrać dla organizacji charytatywnych kwotę przekraczającą nawet 5 milionów złotych.