Jak budować wizerunek firmy w sieci?

by Autor Gościnny
0 komentarz
wizerunek firmy w sieci

Obecnie firma, która nie promuje się w Internecie, ma niedużą szansę na to, by rzeczywiście zaistnieć. Zwłaszcza że konkurencja nie śpi i dociera do tysięcy użytkowników Internetu. Podpowiadamy, co należy zrobić, by wypromować swoją firmę.

 

Jak promować swoją firmę w Internecie?

Strona internetowa

Przede wszystkim należy stworzyć stronę www przyjazną dla klienta. Trzeba zadbać o czytelny interfejs oraz intuicyjne menu, dzięki któremu odwiedzający szybko dotrze do produktu, którego poszukuje. Klienci nie są z natury cierpliwi, dlatego im szybciej dotrą do docelowej podstrony, tym większa szansa na to, że zdecydują się na kontakt z firmą bądź zrobienie zakupów. Warto pamiętać, że ludzie robią zakupy przez Internet, ponieważ chcą oszczędzić czas. Pomagając im w tym, z pewnością zyskamy ich sympatię.

Warto również zadbać o wygląd strony. Umiejętnie dobrane kolory, czytelna czcionka i grafika wysokiej jakości wystarczą, by zachęcić użytkownika do poznawania oferty firmy.
Social media

Na portalach społecznościowych nie tylko tworzymy indywidualne profile, promując swoje nazwisko i pozyskując fanów. Jest to także doskonały sposób na zwiększenie liczby odwiedzin strony internetowej.

Prowadzenie fan page’a własnej firmy, ciągły kontakt z klientami oraz reakcje na ich pytania/zbieranie opinii pomagają także w doskonaleniu usług oraz pokazuje klientom, że zależy nam na ich opinii.
Katalogi

Chociaż z roku na rok stają się coraz mniej popularne, to jednak wciąż wpisy katalogowe mogą pomóc nam w pozyskaniu nowych klientów. Przed dodaniem wpisu warto sprawdzić jakość katalogu. Czy zawiera on wiele opisów firm, jak się prezentuje oraz jakie są  warunki dodania do niego swojej firmy (zdarza się, że katalogi są płatne, lecz informacja na ten temat znajduje się wyłącznie w regulaminie).

Jak być widocznym w wyszukiwarce Google?

Pozycjonowanie

Jest to szereg czynności, które mają za celu wywindować domenę na jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Działania te podejmowane są zarówno na stronie (pozycjonowanie on-site) jak i poza stroną (pozycjonowanie off-site).

Ponieważ Google kładzie nacisk na jakość pozycjonowania, warto zlecić to zadanie agencjom, które się w tym specjalizują i regularnie sprawdzają, co dla Google jest aktualnie najbardziej istotne, by strona została wyświetlona się na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania.

Google AdWords

Jest to rodzaj narzędzia reklamowego, przy użyciu którego o wiele łatwiej i szybciej można się znaleźć na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google.

Choć prościej jest pozyskać kliknięcia przy użyciu Google AdWords, za każde z nich musimy zapłacić pewną kwotę (w przypadku pozycjonowania kliknięcia są darmowe). Gdy budżet, który przelano na kampanię AdWords, się skończy, nasza reklama od razu przestanie być widoczna.

Jaką agencję SEO wybrać?

Agencja SEO zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. Jej zespół tworzą doświadczeni, zaznajomieni z działaniami Google, pracownicy, którzy wciąż zdobywają nową wiedzę na temat nowych sposobów pozycjonowania.

Warto zdecydować się na agencję, która nie oferuje pozycjonowania na konkretne frazy, lecz proponuje pozycjonowanie szerokie (long tail).Jest to zdecydowanie bardziej bezpieczne i skuteczne wyjście, które po pewnym czasie zaprocentuje stałym wzrostem liczby odwiedzin pozycjonowanej strony.

Dodatkowym narzędziem, które przyda się każdemu właścicielowi strony internetowej, jest Google Analytics. Dzięki niemu można na bieżąco śledzić ruch na stronie oraz sprawdzać, z jakich źródeł pochodzi konwersja.

Autor: Anna Zalewska, agencja widoczni

You may also like