Trzy darmowe edytory tekstu online

Popularne pakiety biurowe do tworzenia i edytowania dokumentów tekstowych oferują różne możliwości edycji i obudowy tekstu w dodatkowe elementy. Funkcje często pomocne i coraz częściej niezbędne przy tworzeniu wyjątkowych artykułów czy innych prac. Warto wiedzieć, że to nie jedyne programy, które ułatwiają pracę z tekstem. Poniżej proponujemy trzy darmowe narzędzia dostępne w trybie online.

 

Estetyczny Calmly

W pierwszej kolejności warto zapoznać się z bardzo prostym edytorem Calmly. Podlicza słowa i znaki, a nawet podaje czas, jaki zajmie czytelnikowi przeczytanie tego, co już zdążyliśmy w nim napisać. Zapewnia niezbędne funkcje edytora tekstu, dodatkowo umożliwiając np. wyróżnienie fragmentu tekstu nad którym aktualnie pracujemy, wygaszając resztę. Minimalistyczny wygląd nie rozprasza rozmaitymi funkcjami edytorskimi. Zachowuje w pamięci ostatnio edytowane w nim dokumenty oraz nie wymaga zakładania konta przez co wgląd do notatek mamy tylko z jednego urządzenia.

 

Minimalistyczny ZenPen

Kolejny edytor to ZenPen, który posiada jeszcze mniej funkcji niż Calmly. Zawsze widoczne są w oknie przeglądarki tylko cztery ikony dostępnych ustawień. Można wybrać pracę w trybie pełnoekranowym, odwrócić kolory wyświetlania strony, pobrać dokument oraz wyznaczyć limit słów jaki chcemy osiągnąć w dokumencie. O wypełnieniu edytora słowami, informuje skala umieszczona po prawej stronie ekranu. Jeśli chodzi o edycję samego tekstu, to tytuł dokumentu domyślnie jest pogrubiany, natomiast treść możemy dowolnie edytować, wstawiać hiperłącza lub cytaty. ZenPen podobnie jak Calmly jest równie prosty w użyciu oraz nie wymaga zakładania konta.

 

Praktyczny Draft

Kolejne narzędzie to Draft, który w odróżnieniu od poprzednich edytorów jest wyposażony w wiele rozmaitych funkcji oraz wymaga założenia bezpłatnego konta, dzięki czemu dokumenty dostępne są na różnych urządzeniach. Pozwala na tworzenie standardowych dokumentów tekstowych, prezentacji oraz co ciekawe, na transkrypcję filmów wideo. Dokumenty można bezpośrednio ze strony Draft opublikować w portalach społecznościowych takich jaki Twitter, Tumbrl czy WordPress lub udostępnić swojemu recenzentowi czy współautorowi. Ciekawą opcję Draft proponuje dla regularnych użytkowników – generuje statystyki produktywności naszej pracy. Umożliwia także, określenie dziennego minimum treści jaką planujemy napisać, by przypominać nam wiadomością e-mail o ewentualnych zaległościach w pracy.

 

A Wy z jakich narzędzi najczęściej korzystacie w trakcie pracy z tekstem?